Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1711 ggr
sofiec
0

dvärghamsterhane sökes för parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej är det ngn i kalmar eller kalmar län som har en dvärghamster ,en vintervit rysk dvärghamster att låna ut för parning av min hona på nästan 1 år.

UlrikaD
0

Har din hona haft kull tidigare? Annars är hon för gammal för parning.

Mexxie
0

Ja jag tycker det låter väldigt sent.

[iurochskur]
0

Har hon haft kull innan så är det oki att ta en kull innan hon hinner fylla 1 år, annars bör du låta bli att para henne.

sofiec
0

Hon är runt 9 månader men jag visste inte att det var så exakt att para innan 1 års ålder men jag har hört att man ska vänta till efter 4 månader så jag väntade och tänkte att det skulle bli bra till vår/sommar.

sofiec
0

och nej hon har inte haft kull tidigare.  lite info om pumkin: Hon har väldigt fina färger och har varit helt frisk hittills. Jag brukar låta henne springa fritt i rummet och har sett till att det inte finns några "hål" att försvinna in genom. så hon verkar vara en väldigt lycklig hamster som gör lite som hon vill. Hon är nyfiken och vill ofta komma fram. när hon badar sig så brukar vi pilla lite på hennes mage för det gillar hon och brukar leka och låtsas "bita". Trodde inte hamstrar kunde vara så "speciella" och lekfulla men hon är verkligen jätte söt och vi tar väl hand om henne.Glad

Roxie
0

Badar? Du menar väl inte att ni badar henne i vatten? :/

// Sofia

Dodat
0

#6 Eftersom hon pillar på hennes mage samtidigt så borde det vara sandbad, men man kan ju inte vara säker…

// Dodat :)

UlrikaD
0

#4 Det är innan 1 år som gäller för sista kullen, alltså om hon har haft kull tidigare. Inte om hon aldrig haft kull tidigare, då hade 4-5 månader varit lämpligt.

sofiec
0

nej hon "badar" såklart i Sand som dom ska göra. ok så 9 månader är det för sent för första kullen..kommer antagligen bara skaffa en kull om det nu är lämpligt..

Minitassen
0

#9 Ja, det är på tok för sent..

Roxie
0

#9 Dåså :) Men det är hur som helst för sent för att ta en första kull på henne.

// Sofia

Tinwe
0

Låser tråden då annonser inte är tillåtna här på hamster.ifokus. :) Ni kan ju gärna fortsätta via PM och diskutera. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Inlägget är låst för nya kommentarer