Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1489 ggr
[skumbannan]
0

Äntligen!

Nu har vi tagit hem en liten tjej! Den är svart och vi har tänkt para henne och Eddy i augusti. LÄNGTAR!

bilder kommer.

kan ni inte skicka in bilder och beskrivningar på saker ni själva bygt till era hamstrar? vill gygga något men har ingen aving om vad. tack <3<3

Roxie
0

Vad roligt! Vad är det för färg på hanen då? :)

// Sofia

[skumbannan]
0

#1 han är cream bandad :D hoppas det blir fina ungar efter dom.

TildaH
0

Nu förstår jag inte riktigt, har du medvetet köpt en svart hona till en creme hane?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

#2 cremebaserade hamstrar ska ej paras med svartvaserat.

// Sofia

[iurochskur]
0

Jag säger som jag sagt innan:

Har man tänkt att färg avla med bra färger så bör man hålla isär svartbaserat och creme baserat, likaså hårlag att inte blanda korthår och långhår om man inte har en bra anledning till det.

Grattis i alla fall till honan!

Kram!

Annie-72
0

Varför skulle en sådan parning inte vara möjlig? *novis*

TildaH
0

#6 Den är möjlig o hamstrarna blir friska, men man förstör färgerna, de svarta ungarna blir inte svarta utan skiftar i pälsen o de som är creme blir mörka/orena.

Alltså något som är ganska onödigt att göra då det finns många honor i en mera passande färg.

(TS, grattis till din tjej! Alltid kul att köpa ny hamsterGlad)

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Annie-72
0

Sorry.. missade era svar emellan.. Sidar uppdaterar så märkligt jämnfört med andra forum..

TAck för svaren//Annie

Odette
0

Här finns en bra artikel på olika färger och "kategorier"

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
0

Rekommendationen från Svenska Hamsterföreningen ang svart + creme är ändrad; http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php?topic=4338.0

Men jag tycker ändå att man ska ha ett klart syfte med en sådan parning- vad vill du ha ut av att para just dessa? Nyfiken Glad

_

Odette
0

(Däremot bör man ej para creme + gult)

_

[skumbannan]
0

Jag vill inte ha något specielt utav min parning. Vi har bara ett roligt intresse av hamstrar och tycker mycket om dom. Vi är inte intresserade av pengar och så. Utan vi tycker bara det är roligt att se små varelser bli till och följa dom i doms upväxt. Vi säljer för 50kr.

Och undrar om ni tycker det värkar smartare med att para Amy (svart) och Boris (svart bandad) istället??

fast då är Boris ca 1 1/2 år. Men frisk och kry!

tacksam för alla svaren :D

Odette
0

#12 färgmässigt är det ju helt klart bättre med en svart hane, men frågan är om han orkar.. jag tror inte jag skulle våga chansa hur frisk han än verkar. Onödigt om han dör av en hjärtinfarkt under själva akten :/

Sen brukar de bli sterila/få långsammare spermier när de blir äldre så det är inte säkert att det blir något även om han Skulle orka. Så kanske inte värt att chansa.

_