färghjälp på GH bäbisar
Vad är det för färger i stamtavlan? Vet att de brukar vilja veta det först för att kunna berätta bättre, själv kan jag inget om färg, hihi.
Sötis bebis!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
De ser ut att vara offwhite eller möjligen s.ö vita då de ser väldigt vita ut, sedan silversobel och den på de första bilderna ser ut att vara silversvart är pappan också silvergrå eller ngn silvervariant?
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
mamman har detta i sin stam.
RÖ vit
Svart bandad
Silvergrå
Pappan har
RÖ vit han e detta
BÖ silversobel
SÖ vit
Silvergrå umb
Silverdove
SÖ vit
Silvergrå homozygot
jo men unger ser mer ut som en mörk choklad men silversvart han de vara
en av de ljusa ungarna har rosa öron vilket ej offwhite har va jag sett.
sedan är en av ungarna väldight tunnpälsad vad beror detta på`?
#6: Har den ljusa öron men mörka ögon kan det vara en offwhite bö. =)
Min Vivaldi, som är offwhite bö, hade ganska rosa öron som liten.
Då är nog ungarna s.ö m.ö vita och en då vit b.ö fast svårt att säga säkert när man bara sett foto men de ser för vita ut för att vara offwhite. Homozygota silversvarta kan få en brunare nyans de är ju alltså nedblekta svarta, den är inte choklad iaf. Eftersom pappan också är en silvervariant och homozygot så kan ungarna bara bli något med silver de med.
Varför den är tunnpälsad är svårt att svara på varför den är. Kan ju ha sämre päls bara eller att den ligger lite efter i utvekcling eller någon brist.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
oki har kort på de ljusa ansiktsbilder å kroppsbilder kan ju lägga upp de.. men alla e svart lr mörk ögda.
Ah så silversvart va de som jag misstänkte jag å grannen men först sa hon sobel men den har ju inga ringar å tycker den e mer lik silversvart.
Jag har silversvart i en av mina kullar, du kan ju försöka jämföra där om den är silversvart. För som sagt, den har ju inga ögonringar så sobel är det inte :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_