Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1117 ggr
Mimmz
0

Håll tummarna!

Nu ska vi till veterinären!
Håll gärna tummarna för att det går bra! ;)
Jag hoppas!

Ville bara säga det ^^

[Sniff]
0

Håller tummarna;)

[iurochskur]
0

*hålla tummar och tassar*

ivanhoe81
0

samma här fast vi håller bara en yumme och tass var då det betyder otur att hålla båda

TildaH
0

Jag kan hålla tummarna (eller ena kanske?) tyvärr tvivlar jag att Caine vill hjälpa till, den lille egoisten, hihi

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Mimmz
0

Läkaren hittade ingenting…
Konstigt ändå… med tanke på att hon inte äter eller dricker speciellt mycket alls..
Hon sa att "om det inte blir bättre inom en vecka ska jag komma tillbaka"… för mig låter det bara som att dom vill ha ut så mycket pengar som möjligt…

Vad tycker ni?

Odette
0

#5 men verkar hon hängig? eller är det bara det att du inte sett henne äta och dricka så mycket?

ge henne grönsaker, måttlig mängd. kanske lite ägg och lite rå köttfärs (hamstrar ska ej ha kryddad mat). Å så ger du henne mycket papper att boa med. Låt henne vila, ha henne under uppsikt. Å så hoppas vi att hon får upp aptiten. Gurka är alltid bra, äter de den- så vet man att de fått i sig vätska iaf.

Men verkar hon sjuk överlag eller är det bara de att hon sover mycket? En del hamstrar sover som sagt väääldigt mycket… Skönt iaf att du varit hos veterinären. Då vet du att det inte är något akut iaf Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Mimmz
0

#6 Hon verkar hängig och har en luddig blick typ…
Svårt att förklara, hon kisar konstant, även på kvällen när hon inte ligger i bo:t, utan när hon är ute och traskar runt…
Har gett henne gurka (Eftersom det innehåller mycket vatten) Och ägg, för protein. Även knäckebröd och pinnar att gnaga på.
Doktorn kollade även tänderna, de var inte för långa, och de var lagom gula och allt sånt där.

Men det jobbigaste är att hon har börjat bita mig hela tiden, så fort jag sticker ner handen så hugger hon…
Inte bra som min första hamster liksom…
Borde jag lämna tillbaka henne..?

Mimmz
0

#6 Såklart jag tog henne till veterinären, viktigt att ta hand om sina djur även om dom bits ;)

Odette
0

Trist.. väldigt trist. Hur gammal är hon? kanske skrivit det i någon tråd men du har ju så många trådar så jag blir ju alldeles yr i bollen hihi. Jag tycker att du ska känna efter själv, alla djur förtjänar ju att få en chans. Hon kanske bara behöver lite tid, och exta Tålamod! Hon kanske aldrig blir så tam som man helst vill ha dem.. men hon kan ju ändå bli en jätte fin tjej.

Bara hon lär sig att lita på dig. Du får gå tillbaka helt från början och försöka lära henne att händerna är positiva.. hoppas det ordnar sig. Ge det lite tid bara, så du inte "ger upp" för snabbt.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Mimmz
0

#9 Jag vet inte hur gammal hon är, för de på affären visste inte, eller så ville de inte säga, tycker alla sådana jag träffat på djuraffärer är så "sneaky"…
Men hon var ganska stor när jag fick henne, ingen liten unga alls, men jag vet inte. Ja det har råkat bli en del trådar tyvärr :/ Känner ju inte så många jag kan fråga om hjälp, så då frågar jag "alla" istället, hehe.

Det jobbigaste är ju att hon bits, så jag kan inte lyfta upp henne, inte klappa henne… sjukt jobbigt :/
Ger upp gör jag ju inte i första taget, men det är verkligen jättetråkigt när man sett fram emot en liten tjej så länge, och så bits hon Gråter

Jag har tänkt att ge det nån vecka eller två till, men sen kanske det är för sent att lämna tillbaka henne, och blir det inte det minsta bättre, så får jag nog lämna tillbaka henne tyvärr :(

TildaH
0

Undra om hamstrar är mottagliga för omvänd psykologi, fungerar på t ex hästar o hundar "haha, se vad roligt jag har utan dig, vill du vara där borta o ha tråkigt så skyll dig själv!" De brukar ganska snabbt göra dem himla nyfikna vad man egentligen gör som är så roligt.

T ex strunta i henne, ställ ner maten, låtsas inte om henne, gör en massa annat men ändå så att hon ser det. Kan det trigga igång ett intresse/nyfikenhet..? Jag vet inte, funderar bara. Har aldrig provat med hamster.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Mimmz
0

#11 Hahaha, värt att testa xD
Fast jag skulle inte tro det Flört