Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2140 ggr
Grace2009
0

Egna Gnagarstänger/kräckers

Ja, är det nån som vet hur man skulle kunna pyssla ihop sina egna kräckers? jag har sparat "pinnarna" och kroken från gamla gnagarstänger och tänkt mig att man måste kunna göra eget klet på nåt vis! Har någon koll på vad man ska blanda?

Annisch
0

Det har jag inte tänkt på, vore ju praktiskt om man kunde göra egna på nått vis ju.

Men jag har själv ingen aaning hur det skulle gå till.. :S Flört

[Cavalli]
0

Har aldrig provat, men första idén som kom upp var att man kokar ihop någon honungsbaserad smet, som man sen blandar ihop med smasket som man vill ha på den. Rispuffar, persiljestjälkar eller vad man nu vill :) Sen kanske sätta i frysen så att allt stelnar. Fast frågan är ju om man borde sätta nåt som funkar som redning i honungen, så att den håller sig fast även i rumstemperatur.. Någon annan kanske vet. Kul idé däremot! Matpyssel

ivanhoe81
0

det här är något som jag skulle vilja lära mig om någon har några ideer

Mimmz
0

#2 honung tror jag också på, har för mig att jag läst det någonstans också, att det funkar med honung, och att man ska lägga in det i frysen. Ska hålla även när det tinar upp igen

Vore ju smart!

Grace2009
0

Jag har läst lite på mina två förpackningar med stänger och i den ena verkar honungen vara just kletet! :o men den är bakad 3ggr står det. hur gör man då? kletar på honung, in i ugnen och upprepar det 3 ggr?

Dodat
0

Jag ska prova nu, om jag hittar saker till det. Visar resultatet sen :)

// Dodat :)

Dodat
0

Den är nästan klar nu. Hade havregryn, undulatfrön, lite hamsterblandning, paprika, solrosfrön och hunung.

Försöker ha den i kylen, annars provar jag ugnen :)

Grace2009
0

okej! :D du bara MÅSTE rapportera hur det gick när den är klar!

Dodat
0

Det ska jag :)

Vad tror ni är bäst? Kyl, rumstemp eller mikrovågsugn?

Grace2009
0

ingen aning :O jag ska prova att sätta in en i ugnen, får se om det blir nåt!