Behöver hjälp med maten
Jag undrar hur jag ska göra med maten till min guldhamster.
En liten tjej som aldrig fått smaka på något annat än fröblandningen dom får i affären.
Hur mycket och ofta ska jag ge lilltjejen grönfoder och ägg etc.?
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Tack! :)
Dock undrar jag lite mer om mängden?
Eftersom hon aldrig ätit någonting av det där tidigare..?
Det är bara att prova sig fram. Mina guldhamstrar äter olika mycket allihop.
// Sofia
Ett tips är väl att introducera nytt Foder försiktigt och bara ge lite till en början så att hon hinner vänja sig. Jag håller på att göra precis samma sak med min tös som jag köpte på djuraffär och det verkar gå bra. De sa att man inte skulle ge grönsaker alls den första veckan men jag lyssnade inte på det örat och ger henne liiite morötter etc och det verkar hon uppskatta. Än så länge har hon inte blivit lös i magen heller så det verkar osm sagt gå fint.

#4 Åh vad bra! Tillmig sa hon bara att jag skulle ta det lugnt med annat Foder tills vidare. (???) Men vad sjutton innebär det?
Jag får nog som du och #3 säger, testa mig fram lite, och hoppas att hon inte blir lös i magen eller någonting sådant..
Föresten, vet någon vad som är bästa sättet att plocka upp henne på?
Har läst på lite olika ställen, och en del tycker man ska vänta tills hon kliver upp i handen innan jag lyfter henne, en del säger att man ska närma henne från sidan och lyfta upp henne på det sättet..?
Hur ska jag göra? ^^
Tack så hemskt mycket för svaren, det blir säkert jättebra! :)
Angående hur du ska plocka upp henne så tycker jag att du ska låta henne vara fram till onsdag i och med att hon kom till er igår.
Sedan så kan du börja sticka in handen i buren för o vänja henne vid dig, ha ngt gott i handen o sådär. Ta det bara lugnt o stressa inte så kommer hon nog bli en handtam liten typ. Men låt henne landa några dagar innan du håller på med henne då hon, efter det du skrivit i de andra trådarna, verkar vara stressad.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Ja jo kanske, fast nu har hon ätit äpple ur mina händer och sådär, och blev jätteglad när hon fick en kvist från björk, som jag läst att dom tål.
Så nu mår hon jättebra! :) Och låter inte sådär konstigt ^^