Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 4876 ggr
Odette
0

Hamster i lera hihi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjolahopp! Efter en ganska halvseg och ensam tråkig kväll så har jag nu varit lite kreativ hehe.. påtade ihop en liten hamster i lera.. herre gud, hur gammal är jag egentligen…

Men det är skit kul med pyssel ju, speciellt när man har hållt på att städa burar och sen bara legat å haft tråkigt som sagt… Men här kommer iaf lite bilder på kräket! Inte den bästa skulpturen jag gjort men den får duga som prydnad i Hamster rummet!! Tungan ute

blir kanske att fixa till morrhåren lite på den sen men nu orkar ja då inte.. får bli en annan dag om ja orkar ;)

haha.. rumpan blev lite rolig…

lalala… ;)

Kanel sniffar på den nya kompisen, han blev mest förskräckt tror jag hihi

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Imasy
0

Haha men vad söt :)

Odette
0

#1 hehe, lite udda bildtråd kanske men ett fint tillskott till hamster-skaran, den lever då inte om på nätterna iaf Flört

_

Imasy
0

Är hon dräktig eller har hon bara grov benstomme? Oskyldig

Imasy
0

AHA! Nu trillade poletten ner. Du har gjort en uppblåsbar Barbara åt din hamster FY på dajjj! Flört

Helena1978
0

Verkligen en söt ler hamsterGlad Kanel är himla söt han oxåKyss

Dromprinsen
0

vilken fin!

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Sigriiid
0

Haha :) Vilken liten sötnos!!

Vad är det för lera du använt?

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Odette
0

#4 hahaha men herre gud.. inte äre väl nån barbara, å näe hon är inte dräktig! Vilken förolämpning, hon är ju bara tjock Flört

#7 just till den här använde jag den leran som jag egentligen inte alls tycker om, den är konstig och svår att arbeta med, det är svårt att släta över skarvar etc. Men men, till mindre å inte så seriösa projekt funkar den ju. Den jag använde nu till den här heter typ Sculpey, ultra light.. Låter som en bind-sort.. Always ultra *skratta*

_

AnnaCDSG
0

Vilken söt liten sak. Skrattande Snyggt gjort, tycker jag!

[iurochskur]
0

Du är så kreativ Odette! Kanske man skulle skapa en tråd för hantverk för hamstermotiv? Jag ska nog ta o skissa lite…

Kram!

Roxie
0

Den är ju bara såå söt! Älskar rumpedumpen :) vart köper du leran?

// Sofia

Minitassen
0

Ååh vad fin!

TildaH
0

Hahaha, vilken snyggingSkrattande

(Bäst jag petar lite extra i transportburen så att det verkligen är en levande hamster som kommer, hmm…)

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Olyxashamstrar
0

Jag tycker den blev super söt! hehe

Zvintos
0

Hihi, vilken söt. Flört

Odette
0

hihi, Tack alla!

Jag funderar på att göra fler, för som man säger så ger ju övning färdighet, så de kan ju kanske bara bli bättre Tungan ute la inte ner så mycket tid på den här, ibland är det bara skönt att påta ihop nåt. Men nästa gång kanske man får ha en riktig hamster (kanske ett foto) att ha som mall. Helt klart ett roligt aktiveringstips till en uttråkad matte ^^

Alltså det finns en massa olika lera att köpa, på lek-och hobby affärer, Panduro etc.

Men den absolut bästa leran enligt mig, när man ska göra skulpturer är Pilens hobbylera tror jag det heter. den är lätt att arbeta med å så blir det inte lika tydliga skarvar i figuren. Man kan få den riktigt slät och fin bara man ger det lite tid :)

När jag gör skulpturer så använder jag först ståltråd som "skelett", sedan foliepapper för att göra själva formen.. Sen lägger jag på lera som "hud", och formar till det sista.
På så sätt blir leran inte bränd i ugnen iom att den är ungefär lika tjock över allt! Samt att lerskulpturen blir hur lätt som helst. Den ser tung ut, men icket Flört

just den leran jag använde till denna, är vit.. bifogar en bild på själva ler-påläggningen så får ni se hur det såg ut under arbetets gång :P

_

Odette
0

ståltråd/Folie grund till en hund jag gjort.. det är skit smart att ha folie som "muskler".. så när man lägger på leran sen så är det lättare att forma som man vill ha det :)

På med leran! (å ja, det tar tiid att göra hundar…)

Sen måla måla måla ^^

_

Dromprinsen
0

shit va duktig du är!

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Ellenfyrkant
0

De är jättefina ! Sånt su skulle kunna sälja. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Odette
0

Finns fler hundar på http://fantasydog.webs.com/

Den jag är mest nöjd med är Airedaleterriern.. tar bara sån jäkla tid att sitta med såna projekt så det har inte blivit så mycket mer nu på senaste. Men men. Tack!

_

BMEXX
0

Gud vad kul det ser ut att göra :O

Jättefina figurer!:D

// Pabblo

[Tovab]
0

jätte snyggt :D

AnnaCDSG
0

Du har verkligen talang! Jättefina hundar! Skrattande

[Sniff]
0

Jag har faktiskt också gjort en lerhamster(A) I keramik, för några år sedan;)

Men din är mycket finare;)

Odette
0

hehe, tack tack.. ! inte alltid man är så kreativ, men Plötsligt händer det Förvånad

_