Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 2514 ggr
Olyxashamstrar
0

Hjälp ang hemsida!

Hej! Jag vill göra en ny hemsida. Har ni något tips om en som inte är allt för dyr. Som endast har .se efter namnet?
Tacksam för svar!

JaneDoe
0

Jag kör på 123minsida. Den är inte så dyr o tycker det känsn tryggare med en betalsida

adressen blir då tex www.123minsida.se/sodashamstrar

för en inte allt för dyr peng kan man få egen domän alltså www.sodashamstrar.se istället

UlrikaD
0

one.com rekommenderar jag.

Då har du uppfödarnamnet i rubriken och sen bara .se

Jag har valpdagboken längst ner via one. Min hemsida ligger där också men den är inte färdig ännu.

Hade 123min sida förut, men när jag räknade på vad jag betalade per år bara för att ha igång den så blev jag mörkrädd.

Bättre då att betala en summa per år och ha ett eget domännamn.

Be-Bopz
0

Om du kan bygga din hemsida själv med eget program eller kodning så blir det ju billigt och bra, då köper du bara domännamn och sen ett webhotell och där kan jag rek manufrog, 100 kr/år.

Domännamn finns billigt på Binero.

123 min sida eler vad det heter kostar väl 199 kr/mån och det blir nog rejält dyrt tyvärr.

Annars "hyr" du nån som gör hemsida till dig. Det finns många duktiga som säkert hjälper till för en ganska så billig summa.

Olyxashamstrar
0

#3 Jasså, vet du någon som säljer sånna tjänster? :) Låter som en super bra grej! Tack alla för infon!

Be-Bopz
0

Hittar man en sida man gillar enormt mycket kan man alltid fråga den personen om hjälp Skrattande 

Det finns nog flertalet som gärna hjälper till, men man ska vara medveten om att det ligger enormt mycket arbete bakom en hemsida så man bör nog inte vara för snål, skulle tippa på att det hamnar på en 500 kr kanske för att någon gör en grund och lägger in den infon du vill ha, sen förhoppningsvis så kan du uppdatera själv i fortsättningen.

Imasy
0

Det är 199 kr per kvartal ;)

Be-Bopz
0

#6 AHHHH ! Tack ! Flört

[iurochskur]
0

www.weebly.com

Gratis och med gästbok, kontaktformulär m.m

[skumbannan]
0

www.webs.com är helt gratis :D

dom är jättebra och snygg designer fins att välja på. Men dock blir det www.namnet.webs.com

Mexxie
0

Jag har www.mexxies.webs.com . Webs är suveränt och gratis, bara att köpa ett domännamn.

Curlys
0

Jag använder www.zoomin.se Den är gratis och lätt att jobba med.

Min sida har adressen www.annashamstrar.zoomin.se

TildaH
0

Jag använder helst one.com, bygger sidorna i FP o lägger ut via one. Är lite olika vad olika tar för att bygga hemsidor, själv brukar jag ta 2000.- för att bygga den. Sedan 500.- för helt ny design. 1000.-/år för underhåll. Jag har ganska lågt pris, men det är medvetet eftersom jag inte tycker att jag är speciellt duktig på att designa.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Skargardens
0

Jag själv använder surftown men det var inte precis billigt… Jag fick nog betala 700 för uppstartningskostnad, domännamn och webhotell.

Men att fixa iordning min hemsida var en helt ny värld, och precis i samma veva skrev en kvinna på Svenska Hamsterföreningens Forum att hon kunde fixa hemsidor mot en ersättning.

Så jag skrev till henne, vi kom överrens om en summa om 500:- Vilket jag tycker är högt resonabelt.

Så det är alltså Magdalena Karlsson som har designat och byggt min hemsida: www.skargardenshamstrar.se

Jag är otroligt nöjd både över hemsidan och vårt samarbete. Numera ändrar jag på hemsidan via Worldpress, väldigt enkelt och förståligt och på Svenska!

Här är Magdalenas uppfödarhemsida: http://pixiebells.com/

Hennes kontakt uppgifter kan ni hitta på SHF uppfödarlista.

Zvintos
0

Jag bygger ju min egen hemsida i dreamweaver.
Använder sedan manufrog som webbhotell och domännamn hos binero.
Har hittills betalat 199kr för både webbhotell och domännamn för ett år, ingen uppstartningsavgift eller något.
Funkar superbra. =)

Vill man inte bygga själv, så rekommenderar jag antingen webs eller weebly.
Har testat båda men ville bygga en egen.

Be-Bopz
0

Kör på precis som du Ninni, billigt och bra =)

Vill oxå göra min egen sida helt själv !

Minitassen
0

weebly rekomenderar jag. Gratis och lätt att köpa ett domännamn