Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1994 ggr
Zassiz
0

Deli Nature Hamsterblandning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar om Deli Nature Hamsterblandning är ett bra Foder? Jag funderar på att köpa 3 kg från ZooSajten (försöker handla för över 900:- för då blir det fraktfritt Glad). Är det någon som ger eller har gett sina hamstrar det? Det står att Deli Nature är ett "komplett och balanserat premiumfoder med hög smältbarhet. Detta smakrika och varierande Foder är speciellt utvecklat för att ge alla de näringsämnen till ditt djur att leva ett långt och friskt liv."

Sammansättning:
alfalfa, solrosor, rostad majs, ärtor och morotsflingor, havre, Johannesbröd, korn, rostat vete, sockerbetor massakvaliteter, jordnötter, bananer, vindruvor, äpplen, vitaminer och mineraler.

Analys:
råprotein 15%
rå fett 7%
rå fibrer 12%
rå aska 5%.

Det finns även en annan variant av Deli Nature-foder för hamstrar på ZooSajten, men jag nöjer mig med att skicka länken: https://www.zoosajten.se/hamster-foder--p-2203-c-262.aspx

Jag kommer att skaffa ett par vintervita dvärghamstrar. Verkar fodret bra för dem, tycker ni? Säg gärna vad ni tror…

Zheverez
0

då jag hade dv ,vintervita, åt de inte så gärna den typen av hamstermat. de var mer finsmakare än guldarna.

mina skulle inte ha ätit allt i dendär blandningen medans guldarna äter den. de tar vad de får.

mina dv kanske bara var bortskämda å hade lärt sej att jag serverade tilläggsmat som de sparade sej till.

JaneDoe
0

Mina ratar iaf alfalfa pellets så jag skulle nog heller satsa på ett Foder utan så mycket av det (iom att det var det som stog först på innehållsförteckningen är det det som det inehåller mest av)

Geishas
0

Det låter som att det är väldigt mkt socker i detta Foder.
Och alla hamstrar gillar inte pellets.

Zassiz
0

Ok, misstänkte det (annars hade jag ju förstås inte frågat). Då köper jag inte det. Tack för svaren!

Mexxie
0

Jag vet en jättebra blandning som jag gett till mina vvdvärgar, de fullkomligt ÄLSKADE den.

Bild här

Zassiz
0

Tack för tipset!

Carjos
0

#5 Den är toppen bra även till guldar Glad

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

duumle
0

har hört att prettypets för hamster&gerbil är bra också ifall det finns där :)

JaneDoe
0

#8 även den har mest alfalfa som inehåll det står först även på den inheållsförteckningen.

tex äter inte mina alfalfan o då det nästan är 50% av denna så blir det ett väldigt dyrt foder

duumle
0

9# man ska blanda det fodret med vanlig hamster foderblandning

JaneDoe
0

#9 det gör jag med jag blandar mitt eget Foder men lika så ligger de där pelletsarna alltid kvar för det.

Då finnset billigare o bättre mat att ge.