Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3092 ggr
YellowKiwi
0

Hamsterhage ?

Hejsan!

Jag funderar på att göra en hamsterhage till min söta Kiwi så att han får springa lite mer nu när han är så pigg ! Har ni något tips på hur jag kan göra ? Jag vill helst snickra ihop nåt eget :) Obs! vill ha golv ^^ Jag vill att den ska få plats under min säng så att jag bara kan "gömma undan" den. Utrymmet under sängen är bredd: 102/106cm längd: 93cm :) Ni kan gärna ge tips på hur den ska se ut inuti t.ex om den ska ha rum eller nåt sånt ^^

YellowKiwi
0

Putt ! :)

PsychoTroll
0

Vad är höjden under sängen? Om man inte vill att sin hamster rymmer när den är i rasthagen måste ju kanterna vara tillräckligt höga.

Sigriiid
0

Jag har en under-sängen-låda som hage till mina robbar, en stor i trä :) Fungerar utmärkt! Även Ikeas "Dilling" funkar. Till guldis så är det nog lite värre, de blir ju så långa då de sträcker på sig men med lite tillfix så.

Du kan ju skaffa typ en Dillinglåda och snickra ihop kanter till den så att han inte kommer ut :) Sedan så e det bara till o slänga ner ett gäng leksaker ^^

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min minikille klättrar höjder upp till 18cm, får han fäste med framtassarna så sticker han, begriper inte ibland hur han lyckas med det räcker att ngr tår har fäste, haha.

Så för att vara helt säker bör nog måttet överstiga 30cm, då borde den inte ta sig över (såvida inget står mot förståsFlört)

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

JaneDoe
0

Den bästa rasthagen jag har hemma ä rmitt kompostgaller.

just nu har jag bara satt kartong på insidan o det biter de lätt sönder men ska byta ut det mot tunnt trä eller plexiglas är det tänkt

den är ju relativt stor så det får plats med ne hel del leksaker sen ät det superbra att den bara går o vika ihop o stuva undan, superbra.

som botten har jag nu bara en filt o det fungerar bra det kommer inget kiss eller så på govet (fr mina kissar ju ändå bara i sanden) o det blir lite städning.

Jag lägger alla leksaker i en pappkasse o sen så viker jag bara ihop filten o vips så är det klart inget smuts på golvet eller så alls.

tar 3 minuter o ta ut den o 3 minuter o ta in den superbra.

Karizma
0

Hur högt är det det mellan golv o sängkant? Jag tipsar om att ha högre än 20 cm de är väldigt duktiga på sträcka på sig o starka i frambenen är dom. Gör så stor sänglåda du kan tänk gärna på att inte ha leksaker för nära sen kanten av leklådan då de lätt klättrar upp o sträcker på sig sen vips är diom "fria". har man lägre säng så kan man sätta nät över leklådan men oxå lite tak om man vill.

Minitassen
0

du kan ju ha en "hylla" du vänder upp OCH ner

YellowKiwi
0

Tack för alla svar !

Till er som undrar hur högt det är mellan sängkanten och golvet så vet jag inte det just nu, jag kan inte heller mäta för att jag är hos mormor och morfar :)

91Marran
0

18cm är väldigt lågt för en hamster. min lilla guldhamster hoppade ut från badkaret.

Mvh
Mig

YellowKiwi
0

#9 Okej, ska nog ha ganska högt. Annars kan jag ju bara göra såhär, vi säger att vi har hela hagen färdig och att jag inte kunde ha över 16 cm på höjden så är det ju bara att göra 4 nya sidor som är i lika höjd som höjden på grunden. Och så sätter man bara sånadär "böj saker" så att man kan vika ner "överkanten" och ta upp den när man tar ut hamstern :P Hoppas du fattade … är inte så bra på att förklara Skäms

91Marran
0

#10 vilken bra idé!

Mvh
Mig

YellowKiwi
0

#11 Man tackar :) hehe…

duumle
0

elin nu är jag medlem också :D

YellowKiwi