Min Gammel pojk Sam
Fotade min gammel pojk idag. Blev ganska nöjd med bilderna då inte kameran brukar gillar han i vanliga fall :P. Nä men han blir typ alltid suddig när jag fotar han.
Känns lite tråkigt då man ser att det börjar närma sig slutet för han :/. Han har börjat gå ner i vikt, han är blind på ena ögat (ena ögat är blodfyllt, men inget farligt eller plågsamt bara att han är blind då). Även hör han dåligt m.m. Men jag är glad sålänge jag får ha Sam hos mig, utan att det plågar han såklart.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
-
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Blev inte så många bilder då Sam ville sova :P ;).
//Frida
men ååh, vilken liten snötis! verkar ju hur charmig som helst .. hoppas han kan hålla sig någolunda fräsch ett tag till iaf! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vilken stilig gammal herre
Vad är han för färg?
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#3 ;) Det hoppas jag med då han är något specilt med honom då han vart min första guldhamster och sen är han den gosigaste här hemma :).
#4 Tack! :) Han är dubbel odd eye choklad
//Frida
Häftigt med dubbel odd eye. Sam är en sötnos.

Hur gammal är han nu?
//Camilla
Vilken sötis!
Ser ut att vara choklad vitmagad
, därav de röda ögonen..
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#7 ca 1½ år ;)
#9 Nopp inget vitmagad här inte ;) han är bara vit på benen och på bröstet samt nosen ;).
//Frida
#9 Kan mycket väl vara vitmagad för det
Långt ifrån alla vitmagade är korrekt tecknade med vit mage.
#10 Tror mera på att han är en choklad med för mkt vit :), men svårt att säga då han som du säger kan även vara vitmagad ;). Han är ellerfall fel tecknat vare sig han är vitmagad eller bara choklad ;).
//Frida
Nja fast de brukar inte se ut att ha röda ögon då…jag har haft en del kullar med vitmagat/roan och skulle helt klart sett honom som vitmagad.
Vad är föräldrarna för färg?
Tillägga att han är fin iaf oavsett 
#12 Båda föräldrarna är choklad ;).
#13 Tack :).
//Frida
och kan tilläga att alla syskonen var antagligen choklad eller choklad bandad, så ingen vitmagad på vare sig föräldrarna eller syskonen ;).
//Frida
-
//Frida
Jättefin farbror du har där.
En rödögd choklad är ju en Champange, och jag ser ingen likhet med den färgen, därför misstänker jag precis som Carjos att han kan vara vitmagad, det borde ju förklara de röda ögonen.