Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1531 ggr
EternalWinter
0

Sommar..äntligen?

Japp nu verkar det som att sommaren är här i alla fall. =)

Nu är det så att jag skulle behöva lite tips!

Jag bor i ett hus som står uppe på ett berg där solen ligger på HELA dagarna jag har rullgardiner men det förhindrar tyvärr inte att det blir som en bastu i mitt hus =/

Jag märker på alla djuren att dom tycker det är för varmt, hamstrarna hade lagt sig i långt ifrån sitt bo. Kanin och marsvin låg och flämtade likaså råttorna. =(

Så om någon/några känner för att föreslå några bra tips om hur man kyler ner burarna lite vore det jättebra!

Glad sommar föresten! =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Carjos
0

Till mina kaniner och marsvin har jag frusit PET-flaskor fyllda med vatten och lagt in i burarna då har de valt att ligga i närheten för att få svalka.

Något att tänka på också är att inte ha helteckande burar typ duna till hamstrarna om det är för varmt, cirkulationen är inte lika bra i dem som med mera öppna burar. Kan hjälpa om man borrar ventilationshål runt om högs upp på överdelen för att få in lite mera luft.

Mina råttor älskade att få ett litet bad att strutta runt i kortare stunder när det var varmt, t ex en låg gratängform som man fyller lite med vatten så de svalkar sina tassar Glad. självklart måste man kolla så de torkar sedan så de inte går runt och är blöta.

Glad sommar tillbaka Skrattande så härligt att den är här.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

EternalWinter
0

#1 Det ska jag pröva, badet var smart en av mina råttor absolut älskar vatten medans de 2 andra hatar de men jag tror nog att dom kan tycka att det är skönt att få ha möjligheten till att svalka sig lite i alla fallFlört

Ska frysa in några pet-flaskor nu tycker så synd om min väldigt fluffiga kanin =(

Tack för tipsen! =)

Ja gud så jag har längtat efter sommarenSkrattande

Sigriiid
0

#2 Raka kaninen Flört Gjorde alltid jag med min Fluffe-Lina o det blev bra, inte så snyggt men bra.

En fläkt hjälper kanske till o kyla ner rummet? Gör ju iaf att luften inte står så stilla… Men jag vet inte riktigt hur man ska göra, jag har aldrig haft de problemen.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Royalz
0

Vårat hus ligger också högt upp och solen ligger på hela dagarna.

Jag håller alla dörrar och fönster stängda under dagarna så är det svalt och skönt. Men skulle pappa öppna dörren i kanske 30min så blir det som en bastu direkt. Sen har jag en fläkt på hela tiden som blåser runt luften. Har man gallerbur så kanske inte det är speciellt lämpligt eftersom det blir sånt drag på hamstern.

Carjos
0

# 2 Ja prova, alla mina gillade när jag ställde fram badet Skrattande

Ja kaniner är väl de som har det svårast med värmen

EternalWinter
0

#3 Haha ska jag raka lilla Miss Vincent (kaninen)? De kommer ju inte se riktigt klokt utFörvånadFlört

Jo, en fläkt ska jag få hem ikväll så jag hoppas de hjälper lite. =)

Sigriiid
0

#6 Haha :P jag rakade min superhåriga Fluffe-Lina varje sommar och nej, inte blev hon vacker inte men oj vad skönt hon tyckte att det var :)

Ursäkta att det blev lite OT o kaninprat i din tråd…

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

EternalWinter
0

#4 Jo jag har dörrar/fönster stängda på dagarna och har solskyddande rullgardiner men dessvärre blir det fruktansvärt varmt ändå.. Det blir nog att ställa in hamstrarna i badrummet på dagarna där är det i alla fall lite svalare och sen dra på fläkten i mitt rum. Obestämd

#5 Haha ställde in ett bad jisses vilket plaskande det blev!Flört

EternalWinter
0

#6 Haha Vincent som är så fisförnäm kanske skulle bli upprörd..men det tåls att tänka påFlört

Gnolis
0

man kan väl lägga in lite stenar..de brukar ju oxå hålla sig lite svala..

Be-Bopz
0

Jag frös in petflaskor, 2 liters, ställde sedan en fläkt på golvet och framför fläkten ställde jag sen alla flaskorna, rummet blev genast svalare. Full blås bara, man får byta kanske 2ggr/dag men det är det värt.

Sen testade jag att köpa MASSOR isklampar och ställde mellan alla burarna och runt, även små petflaskor, detta får man ju byta kanske 2-3 ggr/dag, men det var det värt med tanke på hur mycket svalare det blev.

Men förra året funkade det inte längre, det blev för varmt hur vi än gjorde, så för att underlätta för djuren, så köpte vi en ac faktist Glad

Den bästa investeringen jag har gjort, mina djur mår bra även om det är sommar, även vi själva !

[Tovab]
0

För mig blir det bara varmare om jag har stängda fönster, måste ha ett öppet. annars skulle mina älsklingar dö av Värmeslag ;)

Carjos
0

#8 Mina fick ibland även "leta" gröna ärtor i badet, la i ärtorna och de sprang runt och fiskade upp dem Skrattande

EternalWinter
0

#11 Haha jo man får ju byta rätt ofta men jag håller på att försöka få pappa att skaffa hem en AC för det behövs verkligen!Flört

#12 Ja, de blir extreemt varmt om jag har fönster/dörrar stängdaObestämd

#13 Ja lägga i lite olika saker brukar vara intressant också då trycker dom ner hela huvet under vattnet Oskyldig