Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1045 ggr
Olyxashamstrar
0

Fyra djur på en dag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi precis kommit hem efter en lång dag i bilen.
Vi skulle till en råttutställning för att hämta en sobelhane som en tjej tog med från norrköping. Då tänkte ja och min mamma att vi ändå kunde kolla runt lite på råttorna när vi ändå var där. Då föll vi direkt för två bröder som sedan också fick fälja med oss hem. Vi tyckte sedan på hemvägen att det var rätt roligt att från o ska hämta en guldhamster, till att köpa våra två första råttor. Så vi tog med våra tre småvänner och åkte hem. Strax innan vi fixat klart med nya burar osv så var det dags för att hämta den andra hamster som iaf var planerad hehe. Så nu är vi äntligen hemma och behöver inte bege oss ut mer idag iaf. Så det blev:

Två råttpojkar från Finland.
En Sobelhane.
En Silversobel hona.

Lite roligt hehe, så nu har vi mycket att gosa med här hemma!

(Bilden är på sobelhanen, mer bilder kommer)

//Nicole
http://olyxa.webs.com

Mexxie
0

Haha ojdå! Fullt upp därhemma då antar jag!

Olyxashamstrar
0

Ja Haha. Men det är så härligt med djur!
Så länge man känner att det finns tid till dom alla så finns det ju inga hinder :D

JaneDoe
0

Gud vilken fin bild ni fått på pavlova.. Han saknas ordentligt här hemma redan *S*

pussa lite på honom från mig *S*

Olyxashamstrar
0

Jomen han är för söt! Som sagt riktigt lugn kille!

Han pussar tbx ^^

Odette
0

vem kommer råttisarna ifrån, vad är det för färger? mys med råttor, jag hoppas dom är goa Kyss

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

JaneDoe
0

*4 vad skönt att han tog den långa resan så bra ändå han åkte ju "hemifrån" tidigt på fredags morgonen redan

Olyxashamstrar
0

5# Jag minns inte riktigt, hon var från Finland. Men det står i stamtavlorna. Bilder finns på min hemsida http://olyxa.webs.com i bilder. Dom e augoti och cinnamon, men tydligen så hade dom fel färg på pälsarna för dom var inte godkända i sverige än tydligen. Så det går bara att ställa ut i pet. Men det kommer bara vara våra små mystroll! Hel underbara varelser, kommer när man ropar på dom i buren och går upp i handen direkt hehe.

6# Ja, jomen nu ligger han i sitt hus, vi har precis gosat lite si soffan. Så underbar päls! Åter igen, tack för en underbar lite pojke!

Helena1978
0

Grattis till nykomlingarnaSkrattande Råttor är ju himla charmiga de oxå, tyvärr tycker ingen av de som passar mina djur samma sak, därför äger jag heller inga, men en färg jag gillar starkt är Blue.

Olyxashamstrar
0

#8 Okej hehe. Ja, den färgen jag föll för direkt var ju siames. Så läckert på en stor råtta!