Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1799 ggr
CharlieLalla
0

TIPS TILL ER MED BADKAR!

Hej alla!

nu har jag haft lilla Charlie i ca 1,5 vecka. Jag har suttit med handen nere i buren varje kväll, men kände att det var dags att låta honom röra på sig lite! Så jag kupade händerna och bar in honom i mitt badkar (glöm ej sätta i proppen). Där fick han spring omkring en stund. Sedan kom jag på den briljanta idén att själv sätta mig i badkaret! So i did!

Sjukt bra tips för er med nya hamstrar som inte är vana vid er. Charlie fattade inte att det var mig han sprang och klättrade på. och tillslut hade han suttit i mina händer några sekunder och jag fick även hålla honom med en hand så med tummen på magen och handen runt om ryggen!

Helt lycklig är jag! Detta kommer nog bli en liten stund varje kväll nu fram över så tror jag att jag har en tam liten kille snart som kan få vara "lös i min famn i soffan".

glömde ta foto =(

Odette
0

Badkar kan vara en väldigt bra lösning ibland, när jag har hamsterbarn brukar jag sätta mig med dem där - man behöver iaf inte oroa sig över att de ska klättra ut hihi

Lycka till med din lilla kille, det lönar sig att ha tålamod Kyss

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Olyxashamstrar
0

Själv har vi inget badkar hemma, men låter som en toppen idé!
Lycka till med den lilla!

Mvh Nicole
http://olyxa.webs.com

agnes_S
0

Har också gjort så, synd bara att det är obekvämare än soffan :P

CharlieLalla
0

PRecis, det är obekvämt men ändå inte för det funkade så bra med Charlie där i så jag blev så glad!

Dromprinsen
0

Jätte bra idé ! :))

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com