Fortsättning på "Gnuttas bebisar"
Hejhej =)
Nu har ungarna blivit 1 vecka (15 maj) och alla lever fortfarande. Verkar i dagsläget vara 5 skp och 2 som är helt mörka. Fast inte svartmörka utan mer chokladmörka :P slänger in några bilder som jag tog på dom så kan ni ju kolla själva ;)
//Tova & Gnutta

#1 så söta!
//Anja
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

är det inte nån bandad? :)
//Anja
#7 Skp vit är ju skp med band ^^ Så där e det lite bandade.
Det blir nog ett helt gäng sötisar av de där när de har vuxit till sig :)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#3 tack. Dom är ju huur söta som helst!
#5 jaa, jag tycker också att dte är spännande :)
#7 det vet jag inte än, jag har inte varit och pillat så mkt där. mest bara tagit bilderna och sen har jag låtit dom va :) Men jag vet iaf att det finns skp, kanske bandad och dom där bruna sakerna :P
#9 aa, precis :) Väntar tills dom blir lite större :)

jo det är klart :P men jag tänkte om det fanns någon "vanlig" bandad ^^
//Anja
#12 Det kan det ju vara. Men det vet jag inte än :)

#14 men hon är väl inte satin?
hon är så söt lilla puss Gnutta
//Anja
#15 joo, det är hon :)

#17 jaha…b jag har för mig att hon inte var det..
:P
//Anja
#18 haha, okej ;) Men det är hon iaf =)

okej ;) hoppas det blir nån satin bäbis då! :D
//Anja
#16 ojdå, vilken snygg hane du har hittat till henne hihi- han har ju fått en helt ny frisyr ju, jätte fin lilla nelisen 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#21 japp, otroligt snygg hane asså ;)
Pälsen har börjat komam nu och jag kollade lite granna på dom. Har några bilder som jag laddar in sen ^^
det här är vad jag tror att det är:
1 choklad
1 svart
3 choklad skp / choklad bandad
1 svart skp / svart bandad
1 skp (?)
Är somsagt lite osäker men vad jag ser på ungarna så är 2 stycken enfärgade, 4 tvåfärgade och 1 3 färgad :)

#22 åww :D
//Anja
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Grattis!! Vikken fin hanpäls pappsen har!! D gläder mig att se!
#23 sötnosarna :)
#24 du ska väl ha en unge? ;) *hahaha* Men visst måste en skp vara 3 färgad för att vara skp? För dom här är mer svart/vit och brun/vot fläckiga :P
#25 tack så mkt :) Kanelisen är otroligt fin :)
#26 hihi vi får se.. kan ju inte behålla hur många barn som helst efter Kanel då blir det ju över-Kanelat ;) det kan vara svårt att se nu, men dom fläckiga är skp :) det finns ju lite bilder på min hemsida på Kanels första kull, dock inga riktiga bäbis bilder men när dom va lite äldre finns d iaf :)
_
#27 okej, för dom som är skp är just nu 2 färgade. och den andra ungen är i en brungrå aktig nyans med en massa ljusare prickar på :P

Roligt att se Kanels päls faktiskt. Hela kullen verkar ha fått riktigt bra hanpälsar. De pojkar jag behöll är ju riktiga fluff-troll också.
Ser fram emot att se bebisarna framöver.
tänkte bara säga att dom som ev är intresserade av en unge kan höra av sig :) Såklart är det svårt att véta då dom fortfarande är såpass unga. Men vid minsta fundering så är det bara att PM:a mig :)
hoppas på nån choklad Långhår till mig hihi.. en fläckig eller bandad
eller en rosa med svarta hjärtan , det skulle inte va fel det heller.. kommer å fastna för en oavsett

_
Kan säga så här, även om jag längtar mig gul och blå efter att skaffa en liten skp igen så ska jag inte ha någon okej! ;P Säger på en gång eftersom det snart lär komma jättesöta bilder!;S
// Pabblo
#35 du säger det du. Du kommer aldrig undan vet du.. för eller senare så kommer du falla som en fura ;) fast det kanske inte gör nåt om det blir om ett tag hehe. Men förr eller Senare så XD
_
#36 Hahah shhh det här är lika svårt som mitt andra lilla projekt att sluta äta godis.
// Pabblo
#37 åh guud va jobbigt.. godis sugen å så kommer det att komma choklad hemma hos mig sen också haha, illa illa 
_
#34 Hahaha, med så fina föräldrar kan det ju inte bli annat är fina, oemotståndliga ungar ;)
#35 ååh du, du kommer inte undan ;) Små,små fina choklad skp, kanske långhår eller rex? :) Kommer nog bli nån satin också.. Vänta du bara! ;D
Nooooooooooo, fnys funderar på att sluta följa den här tråden;P
// Pabblo
#40 nejnej, klart du ska kolla på bebisarna ;)
Har även 2 kullteman. Men är inte riktigt säker på vilket av dom jag ska välja :P
1 temat: Kompis-kullen (med namn av mina kompisar. tex Reason to stay "Rasmus")
2 temat: Linkin park- kullen (med namn från deras låtar)
Vad tycker ni? =)

kompiskull ! ;)
//Anja
_
Håller med Odette, Linkin Park! ;D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#42 haha, bara för att din namn kommer vara med ;)<3
#43 ska kolla efter några bra låtnamn så kan jag skriva upp k-k namnen och lp-k namnen. Blir lättare att jämnföra då ;)
#44 tycker också att dom är väldigt bra =)
#46 dom tackar nog ;) japp, dom har fått päls. Elr ja, lite fjuniga o så :P
Nu har jag kollat könet på dom. Det är ju inte till 100% säkert men såhär ser det ut just nu:
svarta: Hona
chokladen: hona
skp: hona
choklad skp/bandad m liten prick på ryggen: hane
(mörkare) choklad skp/bandad m streck på ryggen: hane
choklad skp/bandad med bredare streck: hane
svart skp/bandad m liten prick på ryggen: hona
står och velar runt teman också.. Har ett annat riktigt fint tema som jag är lite småkär i.. Ska fundera lite granna på det så får dom sina namn senare =)
Fast som jag skrev i mitt mess tidigare; alla som är fläckiga, dvs Skp är honor. Det är bara honor som kan blir det iom att det är könsbundet- så är du säker på att de andra chokladerna (som nu ser ut som hanar) är hanar- så är de i såna fall bandade.
Inga pojkar kan bli sköldpadd eller sköldpadd/vit :)
Jag är såååå spänd nu.. guud va jag vill ha en hihi, ju mer jag tänker på det desto mer "rätt" känns det 
_
#49 ja det är ju så roligt om man har mer fria teman.. ist för att bara köra efter alfabetet.. My little ponys kanske? Alltid velat ha en sån kull själv då det finns många fina namn där men jag vill inte "sno" det temat från min syster - det är väl mest hon som är inne på My Little Pony och Fjärils/blom teman 
Annars hade jag en kull råttor för länge sen, där jag hade namn som Rain Gaige, Starswirl, Cloud Puff, Moon Dust etc.. såna namn är jag svaga för 
_
#50 hanarna är isf vääldigt överbandade då dom är helt fläckiga över hela kroppen :P Men än så länge så är alla 2 färgade, utom den som är en skp. (helt säkert) :)
#51 Mina kull-teman är just nu kompis-tema, linkin park-tema och random-tema =)
Random-temar: Bla Twala, Kiwha, Umbopa osv :P
#52 ja men va bra! Har du en som du är säker på är sköldpadd- så har du ju henne att jämföra med ! då kan du alltid kolla på henne så blir det lättare att avgöra de andra :)
Åh.. va fint.. ja vill att min flicka ska heta Kiwha! de va ju jätte fint 
_
#53 Tyckte också om Kiwha :) och twala. Sen har jag en massa andra namn som är liknande, typ 30st tror ja x) Blir svårt att välja 7 :P
ska lägga ut några enskilda bilder på varje unge så kan ni se lite tydligare vilken som är vilken ;)
Dom som är "fläckiga" är just nu bara 2 färgade, och det är väl inte skp?
#54 ja du får slänga upp lite bilder på dem sen, så kan man se lite tydligare hur de ser ut, men du kan ju vänta lite med att fota dem tills på tordag då bör de ju börjat öppna ögonen :)
En sköldpadd har två färger, en sköldpadd/vit har tre- iom att de även är bandade (det vita).
Silversvart sköldpadd, fläckarna är då vita:
Å så en svart skp nedan, fläckarna är mer cremegula iom att den ej bär på silver (inte silversvart som ovan)
De kan vara mer eller mindre "mönstrade" eller va man ska säga.
En skp/vit- har även vitt på sig , hänger du med? :P
_
Okej, jag hänger med =) Vart lite osäker på den biten :P Men då har jag 2 svart skp och 3 choklad skp. Fast en av chokladerna ser ut att vara lite granna mot silverchoklad skp :P Sen är det en svart och en choklad då :) Sen hoppas jag att det blir nån som är rex eller satin. Gärna nån långhår också :)
Kan slänga upp bilder idag eller på fredag så kan ni få se lite tydligare ;)
Nej Nej, inte slänga upp några bilder
Jag drägglar ju redan här borta
--------------
Namnen är klara!
svarta honan- Malawi (behålla)
choklad honan- Angola
sköldpadd hona- Panoma
chokladhona sträck på rygg- Kihwa
svart och vit fläckigahonan- Twala
chokladhane m prick på rygg- Kribati
chokladhane m tjockare rand- Ecuador
Dom är klara att tingas nu om man vill =)
Jag måste få fråga lite, Panoma- vad är hon för färg? Står bara hennes teckning- sköldpadd.
Sen Samoa, är hon sköldpadd med vitt på sig ? I såna fall är hon ju svart skp/vit.
Förstod inte riktigt beskrivningen "svart och vitfläckig" :P
De två hanarna är Bandade förstår jag iom att du skriver rand och prick på ryggen.
Lättare för oss att förstå teckningarna om du skriver ut dem korrekt eller va man ska säga :-D
Kihwa, stavas det så eller som du skrev först- Kiwha? Jag tycker det sistnämna ser snyggare ut- Mer feminint å tjejigt :) Antar att hon är choklad Bandad?
sen kan jag varna dig lite också, eller be dig tänka på att inte lova bort någon unge förrän de är åtminstone 3 veckor. I fall att någon skulle gå bort .. så inte köparen blir ledsen i ögat
_
Som jag förstod listan så är det så här, rätta mig om jag har missuppfattat det 
svart, hona- Malawi (behålla)
choklad hona- Angola
(färg?) sköldpadd hona- Panoma
choklad bandad, hona- Kihwa
svart sköldpadd (skp/vit?) hona - Samoa
choklad bandad, hane- Kribati
choklad bandad, hane- Ecuador
_
#60 förlåt, jag är lite virrig :P
Panoma är svart sköldpadd, Samoa (som får heta Twala ist) är svart med band tror jag. För hon har inga andra fäger än svart och vit. Ska slänga upp bilder på alla :)
Hehe okej, men jag vill då att min hona ska heta Kiwha iaf, vem det nu än blir för de va så fint 
_
Twala låter som om om man säger Svala, fast inte säger S^^ :D Så gulligt(A)
Kommer mer bilder sen. Skulle nån snäll Medarbetare kunna fixa upp bilderna? Blir tvungen att rusa för att hinna till en spelning nu :/
Hejdå =)

åååå jag vill ha Angola!
//Anja
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#82 Ja, hon är allt en riktig liten sötnos =)
#83 tack så jätte mycket! :D Panoma är jätte gullig mot alla =) Och en riktig kelgris som gärna sover med Malawi har jag märkt :P
#83 sen är väl Panoma den som gärna följer med på upptäcksfärd i buren =)
#85 hahaha, "Panoma är jätte gullig mot alla".. det är väl klart dom är gulliga mot varann- dom ser väl knappt vart de andra är ännu haha 
_
#87 Jamen, haha, alla andra skriker på varandra och knuffas och buffas. Panoma verkar vara lite lugnare och inte lika skrikig :P

Har du bestämt vem du ska behålla? :)
//Anja
#95 antagligen så blir det lilla Malawi :)
Jag blev nog mest förtjust i Kribati, fast alla var söta
--------------
#99 ja han är bra söt =)
Åhh vill ha Panoma! >.< svart skp.. mums! :P
/Matilda
#101 du faller för racer-tjejen du :P Hon springer omkring som en liten dåre i buren x)
#101 Såklart!… hahaha :P Det vore så typiskt mig ;D
/Matilda
Jag tycker Twala e helt underbart söt, även de andra, men just Twala e underbar ^^
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#103 men söt är hon allt =)
#104 Att hon är =) en riktig liten sötnöt!
Synd att du bor så långt borta, hade lätt kunnat tänka mig henne, men jag bor nere i dom allra södraste delarna av vårt avlånga sverige ^^
Amor vincit omnia
#106 Det är nog en väldigt lång bit :P
men du får följa med i utvecklingen på den lilla saken =) Kommer en massa bilder!
klart ag kommer att följa med i utvecklingen, älskar hamstrar, har ingen för tillfället, men har funderat länge på att skaffa en.
Har haft hamster tidigare ^^
Amor vincit omnia
#108 okej, hamstrar är ju så underbara :)
Sötnötter
Ett litet tips när du fixar m bilderna, vet inte om ditt program kan, men om det är möjligt så vore det smart att klippa bort överflödigt runt ungarna, tex bild #114, där ser jag en liiiten Malawi, om du istället beskär bort spånet så kan du ha en mkt större bild på självaste sötnosen 
Så här menar jag
--------------
#109 absolut är dom det ^^
Amor vincit omnia
#120 bara det att bilderna blir så små då :P
SÅ söööööööttaa!<3<3<3<3
#122 det är just därför du kan göra så! Du öppnar bilden i Paint, klipper ut det väsentliga i bilden å sparar den.. det går även att justera och ändra bildens storlek så den passar in bra. Man klickar bara på ändra storlek/justera eller vad det står. Super praktiskt 
Som det känns nu så lutar det mot den bandade choklad honan.. men jag får se när det blivit någon vecka till innan jag bestämmer mig 
_
#124 jag ska fixa det där :) Men bilderna blir ju så små >_< annars blir dom konstiga om man ska dra ut dom :P men ska fixa det
#125 du kan använda dig av förstoringsglaset om du ändrar dem i Paint- högerklicka för att minska bilden med förstoringsglaset så förminskas bilden å du kan klippa ut det du vill ha.
Sen vänster klickar du för att få original storleken.. då kan du ändra den så det blir bra. Svårt å förklara 
_
#126 eller så fixar jag dte i ett annat program. För jag fattade inte nånting :P
Har blivit lite ändringar bland hamstrarna. Skriver upp det här och dte kommer även stå vilka som redan är "tagna! ;)
Malawi- svart hona, KH rex (behålla)
Kiwha- choklad hona, LH satin (tingad)
Umbopa- choklad bandad hane, LH
Twala- svart bandad hona, LH ev satin
Kribati- Choklad bandad hane, KH rex
Ecuador- choklad bandad hane, LH rex
Panoma- svart sköldpadd hona, LH satin
Så dom som det inte står nånting på är det fritt fram på ;) Jag ska behålla en till min lillebror, men det spelar än så länge ingen stor roll vilken det är. Bara det är en hamster :P
Så PM:a mig om ni är intresserade av nån hamsterbebis :)
jag blir bara mer och mer intresserad av Twala, enda problemet är att du bor så långt bort =/
Amor vincit omnia
#129 hon är ju inte tingad så ;) Vart bor du nånstans då?
#129 kom på att jag har frågat det förut :P
Ja, jag bor så långt söder ut som ystad skåne ^^
Hade jag bara kunnat ordna med transport så hade jag gärna tingat henne, ´men känner ingen som ska upp i dina trakter och så =/
Amor vincit omnia
#132 ja, det var ju synd :/
Du får gärna lägga upp fler bebisbilder ;)
Amor vincit omnia
gör ngo en ny tråd, går väldigt segt att ladda upp bilder.. P: