Sjukdom? Hjälp sökes...
Vår hamster har en stor knöl på sidan av magen, lite över vänstra bakbenet. Vet inte vad hamstrar har för skinfärg, men denna hon är lilablå på magen (mörkare på knölen). Har inte lagt märke till det innan ….
Knölen har växt. Innan var den inte såhär stor… Det är en hona och på 1års åldern. Hon dreglar även (inte mycket men så det syns tydligt) Hon har fåt kullar två gånger.
Innan knölen var hon pig och gnagde hella tiden på gallret och sprang mycket i hjulet, Men nu gnager hon inget på gallret och springer nästan aldrig i hjulet. Men om hon gör det går det sakta. Hon såver även nu mer än vad hon brukade. Ja nästan hella dygnen.
Vill ha hjälp snabt!!!
(fler bilder fins längre ner efter detta medelande och klicka för förstoring)
Jag tycker det ser ut som att vara en cancerknöl
, och tycker du ska söka upp en vetrinär.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
va!!!!!! låter läskigt….

Om det är cancer eller någon annan "godartad" knöl kan bara veterinären svara på.
Men ifall hon har ändrat sitt beteende så mycket som du beskriver så låter det absolut som om hon behöver komma till en veterinär snart. Det kan vara någonting som går att göra någonting åt ifall ni har tur. Men just nu verkar hon ju inte må så bra och behöver hjälp.
okey :'( Otur bara att vetrinären inte öpnar fören på mondag och då är det altså 1dag kvar…. hon har ju haft deta i kanske flera veckor…. men inte lika stor då
#8 Du kan nog vänta tills på Måndag. Men jag håller med ovanstående om att du ska kolla med veterinären.
Hur känns knölen?
Min första hamster fick liknande på bara något dygn, när hennes njurar lade av.
Hon fick då en på vardera sida i ungefär den storleken.
Dessa kändes som vattenfyllda ballonger ungefär.
Vilket som så behöver hon tas till veterinär, om inte annat för att somna in.

tycker det ser ut som en varböld.
har du desinfektion el handsprit hemma badda med det till mån då vet öppnar. har den börjat gå ner, torka ut tills dess då behöver du ändå ringa vet för hon behöver antibiotika mot infektionen.
har varit med om en liknande knöl. den ham hade fått in en sticka under huden som kom ut när vet stack hål samt en massa äckligt var.
den knölen såg lika blålila ut.
Det ser ut som en tumör.
Lotta
Tyvärr en tumör, jag är ledsen….
<3<33<3<3<3<3<3<3<33 love vanilj 4-ever