behöver hjälp!!
Hej jag har en dvärghamster som heter Ellen hon är jättego och frisk och jag vill ta en kull ungar på henne men hon är aggresiv mot hanen om det finns någon möjlighet att få hjälp snälla maila linnea_lillen_96@hotmail.com . Ps. Jag bor i åstorps kommun.
Hur gammal är honan?
Att hon är agressiv mot hanen är hennes sätt att tala om att hon inte trivs med honom antagligen, dom har ju personkemi som oss människor och en del går inte ihop.
Är du säker på att dom är av samma ras? Du kan väl sätta in bilder på dom båda.
Kram!

Jag lägger till frågan, är du säker på att det är en hona och en hane. Det har ju hänt förr att folk försökt para och så visar det sig vara två av samma kön.
#2 Bra Ulrika, det var en bra fråga med. Är det två av samma kön så brukar dom börja slåss om dom är könsmogna.
#3 men dvärghamstrar ska ju leva tillsammans? :P
#4 Ja, dom ska bo två och två eller i mindre flock. Men då ska man ha satt dom samman när ena är ca 4 veckor eller om man köpt kullsyskon. Två äldre hamstrar kan man inte sätta samman oftast.
#5 oj, sorry. Tänkte inte på det :P
#2 Men dom sa i djuraffären att dom trodde att det var en tjej trodde?! sa jag då dom bara ja vi kan inte veta sånt oseriöst tycker jag.dom e av samma ras skae om jag hittar en bild på henne.
#7 Men du måste väl kunna se själv om det är en hona?
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

Köper man djur, varsomhelst så måste man dubbelkolla könen. Framförallt om man köper från djuraffär men det har ju även hänt att uppfödare gjort en miss.
Är du säker på att honan brunstar då?
Ja men jag kan inte kolla ordentligt för jag vet inte hur man ser skillnad:(