Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 3549 ggr
Helena1978
0

Frasse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var till Djurmagazinet i Valbo i fredags och hittade en stor korthårig guldhamster. Han var en Nf umb, frågade personalen lite kort om honom då jag lämnat in några av ungarna från Hilmas och One in a millions sista kull dit.

Är ju lite osäker på om han verkligen är en av dem, men mycket av det jag berättade verkade stämma, helt underbar kille även om han inte skulle vara från migKyss

Har försökt jämföra bilder från de små mot den stora, tyvärr är min tumme i vägen på bilden.

Helena1978
0

Kan det vara samma? Svårt att säga tycker jag.

Helena1978
0

Kan ju även säga att han var något av ett nervknippe i zoobutiken, värjde sig och gjorde försök att bita personalen (hade även bitit några så att blodvite uppstått).

Härhemma i lugn och ro, så lät han sig väl hanteras precis som bilden visar. Han är väldigt kontaktsökande, har lärt sig att komma till burluckan för att få komma ut när jag pratar med honom.

Tror inte han gillade att de flyttat honom i en "bur" nära fåglarna, jag skulle själv inte stå ut att höra undulater, finkar, dvärgpapegojor och nymfparakiter kvittra hela dagarna utan möjlighet att komma undan.

Odette
0

Jag hänger inte med, du har lämnat in hamsterungar till zoobutiken förut? Å du tror att denna herre kan vara en av dem? Eller missuppfattade jag allt Skrattande Han va stor å tjock *host* menar ju välbyggd såklart Kyss

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Lotte
0

Men Helena, varken han eller den andra hanen (som hamnade i Sandviken) var ju umb?! För Frasse har ju istället bra glöd i pälsen.. "Härifrån" ser han ju inte ut att vara umb?? Måste kolla in honom närmare, nu blir jag nyfiken;) Men han hade också bra teckning, bra svärta! Ändå hade brorsan ännu bättre, så det här var inte pjåkigt måste jag säga!

Host host här också… harkel.. Har du vägt honom??Flört Intressant att man kan bli en sån bjässe i en zoo butik med bara hamsterblandning..

MammaL
0

På grund av dom vita fläckarn på magen och tassarna så har jag svårt att tro att det är samma hamster.

TildaH
0

Tycker inte heller att de vita stämmer riktigt, vet dock inte om de kan ändras m åldern?  Men bägge två är jätte sötaKyss

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Dromprinsen
0

jag tror absolut att det är samma! för båda har ju en vit fläck/rand på magen mm. :)

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

MammaL
0

Färgen kan omöjligen bli så förändrad…

TildaH
0

#7 Men de är inte samma runt bogar/kinderObestämd eller?

--------------

[iurochskur]
0

Det första jag ser är att färgerna inte riktigt stämmer överens, den ena är som umb ska vara: höstigt brun med svart tipping och kinder samt hätta. Den andra stora hamstern har även en mera gyllenbrun färg.

Och som MammaL skriver så stämmer inte fläckarna överens.

Jag tror inte det är samma hamster.

Men dom är fina båda två även om den andra kanske behöver banta lite.Kyss

Helena1978
0

Jag tror att han är umb, pga av den grå magen annars borde han ju vara "vitare". Vet dock att bilden inte riktigt visar det, ska försöka lägga upp en bättre.

Svårt att se den vita fläcken på magen när han var liten då han är vinklad. Kan tillägga att min kamera gärna gör att djuren ser något ljusare ut än i verkligheten.

När hamstern fäller, ändras ju färgen något. Kanske inte är samma hamster men älskar honom ändåKyss

Nf umbar kan skilja individuellt, beroende på om de är dålig umb eller bra umb. Bantningen har börjat, men jag tar det försiktigt då jag vet att man inte bör banta djur för fort.

Helena1978
0

Ett ex på hur en hamster kan se ut som liten:

Helena1978
0

Som vuxen:

Helena1978
0

Ett mer tydligt exempel på hur ett djur kan se ut som ung:

Helena1978
0

Denna bild har Manda tagit på honom som vuxen:

Helena1978
0

Ett sista ex: Barabaz Cranog

Helena1978
0

Som vuxen:

Helena1978
0

Detta är en av de sista bilderna jag tog av min nf umb pojk.

#3 Jag sålde några av ungarna till zoobutiken vid ungefär samma tidpunkt som dessa skulle kommit in.

Helena1978
0

Här syns den vita fläcken lite bättre:

Helena1978
0

En bild till:

Carjos
0

Ja jag tror att det är samma kille, har ju samma vita fläck på magen. Nf djupnar ju med åldern så att färgen inte ser ut som när han är liten är ju bara helt naturligt och umb är han helt klart Glad.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Charlie2006
0

Jag tror också det är samma pojk Flört. Jätte söt föresten.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Carjos
0

Glömde ju, ser ut att vara en riktig snygging Kyss

Englatassens
0

Jamen visst e d så!! Jisses d e ju inte ngn färg på guld som ser ut likadana som bebis å vuxen…Tungan ute

Jätteroligt om d e din bebis som kommit hem!! Grattis till d!!Glad

Helena1978
0

#23 #24 TackarGlad

Ja, hans bror som oxå såg ut att vara en nf umb, han var mörkare redan som liten, hans mage hade inte en enda vit fläck.

Carjos
0

Riktigt snygga kh!

Säg till när du skall ha bebbar Flört Skrattande

[iurochskur]
0

#20 Denna bild ser mera ut som om dom kan vara samma.

Englatassens
0

Hitta denna skitbra bilden där man ser vikken skillnad d e på tex Sobel b.ö bebis/vuxen….. mamman som ni ser e på väg bort e en Sobel b.ö å bebisarna e oxå d…. helt otroligt egentligen… men guldhamsterns färg djuuuupnar med åldern… koppar å mink e ett annat bra exempel…Glad

TildaH
0

Kan färgen ändras så där mkt så håller jag helt klart med om att det är mkt troligt att de är samma kille, mönstret stämmer ju bra även om nyansen skiljer en hel delGlad

--------------

BMEXX
0

Haha lilla tjockis men söt var han. Intressant vad färger kan ändra sig. Mrbean t.ex har en helt annorlunda färg nu mot vad han hade när jag köpte han.

// Pabblo

[NinniVivvi]
0

Tror också det är samma!

Helena1978
0

Tack allihopa, slänger in två nytagna bilder. Får ursäkta om min kamera inte fångar umbet så bra.

Har ju inga planer på att ta någon kull efter honom då hans korthåriga bror skall gå i avel hos en tjej i Sandviken.

Liksom hans Långhåriga syster som bor hos Lotte Blom, hon har verkligen utseendet på sin sida. Mycket snyggare huvud.

Helena1978
0

en bild till..

[NinniVivvi]
0

Så söt!

Helena1978
0

Hittade länken till kullen:

http://hamster.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a1e33be2-2187-45e8-aab4-da873d97e5e5&GroupId=bb518bb1-883f-403f-b847-4f2bd36ccf61&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=7

Tyvärr trivdes inte Husky hos mig, och fick tyvärr flytta till en annan ägare. Känns ju som en himla tur att Frasse inte blivit såld, är så glad att ha honom hemma igen.

Frasse i soffan:

Carjos
0

#32 Ja jag tycker han är fin Glad

Är det någon uppfödare i Sandviken? Hemsida?

Syrran är ju lh, då luras man av att de ser bättre typade ut pga pälsen.

Helena1978
0

#36. Har mailat henne och frågat om hemsida, har hon ingen så pm:ar jag dig hennes mailadress.

Hörde att Frasses bror skall ställas den 26:e juni, Frasses bror har fått namnet Taylor.

Bara älskar Frasse, om jag skulle få för mig att para honom någon gång skulle honan nog vara svart satin korthår, eller nf / sg med eller utan satin och självklart korthår, helst oxå med bra storlek, och någorlunda huvud.

Tvivlar dock på att jag parar honom, skönt att slippa leta hem till alla ungar måste jag erkännaFlört

Carjos
0

#37 Tack, gör gärna det Glad

Jaha vad kul att han skall ställas.

Ja satin på en bra nf och dessutom kh Kyss jisses så fint.