Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningroborovski
Läst 2185 ggr
[iurochskur]
0

Ännu inga robbe bebisar

Har hoppats på att Mejja och Lasse-Maja skulle få bebisar snart, men icke…hon är fortfarande slank. Dom har gått ihop lite över en månad. Dom får gå tills Mejja blir dräktig. Jag läääängtar efter mini bebisar ju…

Minitassen
0

Hoppas det bli nånting :)

[Sniff]
0

Hoppas det blir bäbisar till dig snart då;) De kommer nog… :)

Schniigel
0

Vad synd :/ jag håller tummarna för att det blir något snart!

Mexxie
0

Men Lasse-Maja kanske är bög? Hihi….

[iurochskur]
0

Hahaha….Mexie, du är ju för rolig!

Charlie2006
0

Vilken otur du har då, mina blir gravida två stycken samtidigt tillomed efter dom har träffat sina partner i 30 min utan att jag ser att dom parar sig.. Men vi får hoppas Mejja får några bebisar i sin mage snart Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[iurochskur]
0

#6 Jag har sett att Lasse-Maja har uppvaktat Mejja men aldrig sett att dom parat sig.

Mexxie
0

Jo men det kanske är som jag säger. Lasse-Maja kanske är steril?

Jag gjorde så med Puff.

Luna brunstade och jag hade satt ihop Neo och Luna tillsammans en stund för parning. Efteråt så testade jag med Puff, och han gjorde ingenting.

MammaL
0

Eller så är han androgyn=) Hahahhaha! Inget fel med det…

[iurochskur]
0

#8 Så kan det ju vara med. Får väl kanske testa med en ny hane…ingen som har en till låns?

Mexxie
0

#10 Näe, inte roligt med steril-ingar som man vill ta kullar på!
Just fina sapphire-Puff som skulle bli pappa åt massa ungar, sen får man ta agoutin istället :/
Ingen höjdare!

Odette
0

Provat tända lite ljus.. sprida ut lite röda rosor runt rummet å buren å spelat lite soft romantic-sound i bakgrunden..?
Trist att de inte kommit till skott ännu.. men vi får hoppas de fattar tycke snart, eller så får du testa en annan pöjk :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

MammaL
0

#12: Bra tips,hahahaha! Den var rolig=)

Odette
0

#12 you never know.. kanske funkar Flört

_

[iurochskur]
0

Odette: Det där fick mig att skratta massor…men jag får väl testa detFlört

Odette
0

hihi. ja men även små djur har komplicerade kärleksliv vet du Förvånad Flört

Vad är en androgyn eller vare va..? aldrig hört tror jag ..

_

MammaL
0

Tvekönad=)

[iurochskur]
0

Näää….Androgyn menas väl manlig/kvinnliga drag? och hemafrodit ser ut som en kvinna med manlig "del"?

[iurochskur]
0

Från nätet:

Hermafrodit är en individ som är tvåkönad.

MammaL
0

googla så ser du att androgyn är detsamma som hermafrodit. Nej tvekönad.

Carjos
0

Robbar kan ta lång tid på sig innan de skaffar kull. En del parar sig inte under vinterhalvåret.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

[iurochskur]
0

#21 Tack för ditt svar. Då hoppas jag att det är så för mina robbar.

Annisch
0

Får hoppas det blir några ungar! :) Kan bara tänka mig hur söta de måste vara.. herregud Flört

[iurochskur]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan misstänka en bebbe mage nu?

Anfa
0

#12 NaW va sött de skulle vara x)

Håller tassar och tummar här hemma på små lurvtussar Kyss

[iurochskur]
0

#25 Jag hoppas….får väl se om några dagar.

Anfa
0

#26 För övrigt: Har du tama robbar? :) Skulle vara kul att testa en robbe, men har hört att de är svåra att tämja :P

[iurochskur]
0

#27 Dom gillar väl inte direkt att vara i handen, men dom kommer och sätter sig en snabbis i handen om jag har den på burbotten samt tar mat ur händerna. Givetvis kan jag kolla genom hamstrarna (klor m.m) utan att dom bits. Så snälla är dom, men inte supertama.

Tallullah
0

Sära på dom ett tag…sett så honan inn till hanen,Det behøver inte vara längre enn ett par dagar.

[iurochskur]
0

#29 Vad menar du med sära på dom?

Dom har varit ifrån varandra ett par dagar och igår satte jag tillbaka hanen.

Tallullah
0

Jag har lest nån stans att det går å sära på djur som vanligen går ihop hela tiden før att honan ska børja løpa el bli brunstig..men jag kommer inte ihåg vilka djur det var…men det är ju inte omøjligt att det funkar på hamstrar…men nu har du ju gjort det,så det kan ju hända det funkar nu…

[iurochskur]
0

#31 Ja, du menade så att dom kanske blir intresserade på nytt om man särar på dom. Det kanske fungerar bättre nu om hon inte blivit dräktig redan.

[iurochskur]
0

Ska sära på paret idag eftersom jag bara vill ha en kull. Mejja är riktigt stor idag och ser ut att spricka i vilken sekund som helst.

Skulle tro att det piper i buren imorgon bitti.

Minitassen
0

#33 Kul!!! Kan man få se bild? (A)

[iurochskur]
0

#34 Har ingen kamera förrän nästa vecka. Ska byta ut min. Och tills dess har hon fött, så det blir bilder om ca 14-18 dagar. Ska kolla om min syster kan låna ut sin kamera tills imorgon.

[iurochskur]
0

Fick låna med kameran, tog en suveränt bra gravidbild på "lilla" Mejja. Tror ni inte jag glömde usb kabeln hos henne…haha.

Sigriiid
0

Men åååååh…. jag vill verkligen se en massa bilder på tjocka bebismagen! :)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[iurochskur]
0

#37 Får vänta tills imorgon bitti troligtvis…hihi.

Sigriiid
0

Mys mys! :)

Du tror att det kommer bebisar när som helst nu alltså? =) Spännande spännande! Jag håller själv på o längta ihjäl mig efter lite robbebebisar här hemma!

Håller tummarna för att det kommer ett litet gäng bebbar hos dig inom en snar framtid :)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[iurochskur]
0

#39 Du kommer förstå varför jag misstänker bebbar i morgon..hehe. bilder kommer innan kl. 8.00 imorgon.

Kram!