Tre år med hamstrar
Igår var det exakt tre år sen jag skaffade min första hamster Rexa. Under åren har jag haft sju hamstrar och tre kullar (varav i en dog alla sju dagar gamla). Givetvis har jag och hamstrarna firat :) Det är konstigt hur tiden går så fort, känns som om det bara var nått år sen jag blev medlem här.
Lägger in några bilder på mina hamstrar genom tiderna ;) Vänta med att kommentera tills jag säger till.
Värd på Choklad iFokus
Min första lilla tös, Rexa. Hon köptes på Djurkompaniet i Nyköping som en hane (T-Rex hette hon då) men kom snart på att där fanns inga kulor inte. Hon fick senare en kull med en väns hamster Hasse. Rexa var helt klart hamstern som satte djupast spår i mig, min fina fina lilla flicka som jag aldrig kommer glömma.
Rexa föddes 26/3 2007 och gick bort 27/3 2009.
Värd på Choklad iFokus
En av Rexas döttrar som fick stanna hos oss, Diddi. Diddi var en kopia av sin mor, dom var verkligen identiska. Dock var dom olika till personligheten. Det var kul att få följa Diddi ändå från parningen mellan Rexa och Hasse tills den dagen jag begravde henne.
Diddi föddes 2/9 2007 och dog 23/6 2009.
Värd på Choklad iFokus
Loppa var också Rexas dotter och Diddis syster. Ända från början var Loppa otroligt liten, när alla ungar var en vecka gamla var Loppa hälften så liten som hennes syskon. Hon rymde ofta, en natt vaknade jag av att hon tagit sig ut ur buren och på nått vänster lyckats klättra in i mitt täcke och upp i sängen. Min lilla bushamster.
Loppa föddes 2/9 2007 och dog 3/2 2009.
Värd på Choklad iFokus
Maj-Britt "Majsan" var en present från min mamma efter Loppas död. Majsan köptes på en djuraffär i Södertälje där hon tydligen bodde med en hane. När hon kom till mig vid tre månaders ålder var hon dräktig. En vecka senare födde hon nio ungar. Efter ännu en vecka hade ungarna dött en efter en och bara fyra fanns kvar. Den kvällen fick Majsan troligen hjärnblödning och dog, vi fick ta bort ungarna som fanns kvar.
Majsan föddes 1/12 2008 och dog 16/2 2009.
Värd på Choklad iFokus
Efter Majsans död så flyttade Klown hit ganska snabbt. Han var en present från en tjej på djuraffären Majsan köptes i. Hon hade fött upp honom själv men hade inte tid att ha kvar honom.
Klown är min lilla myskille, han brukar lätt somna hos mig när han är ute och kryper runt i soffan.
Klown föddes 11/1 2009 och lever än idag.
Värd på Choklad iFokus
Keyla är uppfödd av Membeels här på iFokus. Dagen efter min födelsedag 2009 åkte jag upp till Eva (Zheverez) som transporterat Keyla från Mora till Stockholm och hämtade min lilltjej. Hon är en otroligt trevlig och social hamster. Keyla och Klown fick en kull tillsammans i höstas.
Keyla är född 1/2 2009 och lever än idag.
Värd på Choklad iFokus
Sahara är en av Keyla och Klowns döttrar. Hon är ett litet yrväder, helt omöjlig att fånga på bild men ack så söt i verkligheten. Hon är precis som sin mamma otroligt social och något hyperaktiv.
Sahara är född 21/8 och lever än idag.
Det var alla, nu kan ni kommentera om ni vill :)
Värd på Choklad iFokus