Roborovski
Vet någon en djuraffär eller uppfödare i Skåne som säljer roborovski?
// Dodat :)
jag har, maila mig om du vill så kan vi prata mer! cassapanda@hotmail.com

Nu söker jag ytteligare två han-robbar, för att ta en kull. Kan man köpa i djuraffär till att ta en kull? honorna är från djuraffär.
Om du söker djur att köpa, vänligen gå in på djurannonser.ifokus för att lägga upp en annons där. Om du bara ska fråga ang. avel på robbar så kan du fortsätta skriva det i denna tråden :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Okej :)
Men är det dåligt att avla på djuraffärsdjur?

Sen hade jag också velat ha in en till hona till Filofax och Flisselin, men tror ni att det hade funkat? (Flissan och Faxan är runt 3-4 månader).
#5 Om du köper en unge så brukar det funka. Här hemma satt jag ihop mina honor när ena var 5 månader (den som var ny) och den andra var 5 månader, samt gick dom ihop med min gamla hona på 1½ år. Inte alltid säkert, men jag tror det skulle funka
. Men som sagt köp en unge om du vill ha in en i deras flock.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Okej, tack för svaret!
Men jag har en annan fråga: hur ska man se skillnad på dom? Enda sättet för mig och se skillnad på mina robbar nu är att ena har en bruten fot :/

#7 Man hittar alltid kännetecken på sina djur, de kan till en början se lika ut. Men de ögon som ofta ser dem ser också skillnader. Där har du juh en skillnad. 
Mvh Ellenfyrkant
Jag brukar se skillnad på ex storleken, hur kompakta dom är, kanske ett håll i ena örat, kanske är ena lite vitare. Ibland brukar jag gå efter vem som är mäst framåt (fast brukar se vem som är vem innan ;)).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Förut så var Flisselin större, men nu väger dom lika mycket :)