Vilken ras?
Betsämmt mej för att skafa en hamster.
Men kan inte riktigt bestämma mej om det ska vara en guldhamster eller några roborovskis.
Hur många roborovskis kan man ha i den största samlalådan?
och vad funkar bäst att ha?
Har haft 1 robbe förut men det var innan jag viste att man skulle ha dom i flock.
Jag har en guldhamstertjej hemma, är det bäst att skaffa en hona eller hane om dom ska bo i samma rum?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Ang. Guldhamstrar så tror jag inte det spelar någon större roll vad de är för kön om de ska bo i samma rum. Uppfödare som har måånga guldhamstrar har ju alla oftast i samma rum, de kanske inte ska stå bredvid varann om du har gallerburar men annars tror jag inte det spelar någon större roll.
#1 ok, hade tänkt ha dom ovanför varandra, funkar det fortfarande? dt är samla lådor så inga galler:P
// Hanna
hade också en roborovskis förut…Och jag visste inte heller attt dom skulle vara i flock ;o
#2 Javisst funkar de, se bara till att de inte på något sätt kan rymma in till varandra.
I den största samlarlådan kan du ha ca 4-5 stycken roborovski, i antonius lådan kan du ha 2-3 st (eller varför inte köpa ett akvarium att ha dom i? finns jätte biliga på hornbach
). Honor eller hanar spelar ingen störe roll, men jag tycker bättre om honornas lukt. Hanarna brukar dock bli en aning tamare och lugnare (fast rasen i sig är ju inte tam så jag tror det inte har så stor betydelse).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
ok:)
Måste alla robbarna komma från samma uppfödare? skulle vara mysigt med en liten flock:)
Även tips om robbe uppfödare nära Göteborg, vill inte köpa från djuraffär igen:P
// Hanna
#6 Nej dom kan komma från olika
. Jag är robbe uppfödare, dock har jag bara 1 robbe nu och det har kommit lite tråkigheter i uppfödningen. Vet dock inga andra nära gbg.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#7 bor du nära göteborg? har du någon kull på g:)?
// Hanna
#8 Jag bor i Rävlanda (ca 25-30 min med bil från gbg, 1h med buss). Tyvär, skulle haft två kullar i mars men bebisarna dog. Nu kommer det nog dröja kanske till hösten/vintern innan det kommer en kull, har som sagt bara kvar en hona just nu.
//Frida
#9 Ok då bor du där jag bor;)
Haha men min mamma och pappa ska oxå övertalas först så det kommer ju ta några veckor(a)
// Hanna