Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 7627 ggr
karro-r
0

svart fläck/vårta på pungen m.m

HEjsan.

Jag och min ko9mpis gosadwe med min hamster nyss och upptäckte en svart fläck/vårt liknande grej precis nedanför penis samt att sekretet vid penis var av samma mörka färg.

Min kompis har råttor och kaninener m.m men ingen av oss kan så mycket om just hamstrar…

Vad kan det vara? vanligt sekret att tvätta bort? mask?

sksa göra iordning koksaltlösning och tvätta och ta en nopggranre titt.

någon som har ett hum om detta kan vara allvarligt?

Har n bilder på hamsterpojkars privata område så länka gärna så man har något att jämnföra med.

blir det inte bättre eller värre så åker jag till veterinären med min bebis tuss john 1år gammal.

Tack på förhand// karro&john

Charlie2006
1

Kanske är leverfläckar? tror inte du behöver vara vara orolig Flört, min hamster har också små svarta fläckar på penis. Eller menar du att den kommit ditt nu? men testa som du tänkte att tvätta bort.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Kiyona
0

Jag är då kompisen till karro som var med.

Vi tog tillsammans en noggranared titt jaqg kan ju själv inget om just hamstrar men både jag och karro blev oroliga då hon själv inte sett detta och vet att han  inte haft det tidigare.

det visade sig vara analen som var mörk och i mina ögon pösig/smutsliknande. Jag kollade och vi tittade lite tillsammans sat tvättade lite försiktigt.

Penisen var helt normal bara pigmenterad men sen då vad som visade sig vara analen fick mig att tänka parasit angrepp. Men som sagt jag kan inte hamstrar men skulle någon av mina råttor så skulle det vara nb¨ågot som inte låg rätt till anytingen ohygienisk råtta eller någon form av parasit angrepp.

är det normalt för en hamster att ha en pösig mörkfärgad anal?

I övrigt verkar han som vanligt, hamster galen och matglad.

Hon har tid hos veterinär imorgon för att kolla upp det iallafall, hon är jätte orolig, vilkt jag förstår, jag skulle vara det samam o0m det var min bäbis boll….

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

TildaH
0

Ni kan inte fota honom under magen?  Inte för att de kanske hjälper men kan ju vara bra för andra som kanske har samma problem, för vet. borde väl veta vad de är. Hoppas det inte är ngt farligt!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Minitassen
0

min guldhamster har också svarta prickar på sin penis, men det verkar vara vanligt? ;)

Kiyona
0

jo, det var ju tur det. m å ju säga att undersöka hamster var otriligt mycket krångligare än på en råtta xD

Känndes som jag skulle klämma sönder den lila stutsbollen :D

Penisen var mycket ren och fin, riktigt välvårdad. Men det med själva analen/rumpan som inte såg så fräsch ut och att det inte sett ut så förr.

Vet ni någon bra sida där man kan läsa ite? Sökte själv rujnt men fann inget av värde.

Dock hittade jag ganska snabbt om deras matsmältning och att det lätt har/får problem med det, och att det kan ha orsakat pösigheten?

Jag bara bollar lite, kollade lite på bajset oh där var det "rester" frånb fodret kvar, svårsmälta skal möjligtvis som han tuggat i sig och sedan fått ta smällen att bajsa ut det vilken kanske svidit, kliat eller liknande och orsakat det pösiga, då genom att han pillat mycket..?

Ursäkta att jag bollar runt med massa hypoteser, men kan som sagt inte hamstrar. Jag söker vidare iallafall och hoppas på att det inte är något allvarligt, eller väldigt ovanlig defekt eller något.

men om det skulle vara det som slog mig först parasit angrepp, vad är det för bvehandling då? Tål de stronghold eller är det axilur eller annat?

(ganska bra att veta sånt då det ofat händer at smådjur blir utskrivna fel mediciner m.m)

Men nu ska jag sluta skrivca, blev bara så insatt då jag vill att det ska gå bra för hennes bäbis…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **