långa klor!
våra dvärgisar har väldigt långa klor, och det är otroligt läskigt att försöka klippa dom. vi har en sån kloklipparsax men de är inte direkt stilla med tassarna. har aldrig haft detta problem med guldisarna så jag antar att de sliter ner klorna av sig själv på något. finns det något sånt man kan ge till dvärghamstrar också så jag slipper plåga de med en sax?
Du kan tex lägga in en lite större sten i buren som de kan klättra på. Du kan även byta ut sandskålen till en keramikskål som är olackad.
// Sofia
Köp sådana där stenar på zoobutik som är lite mera "raspigt" än vanlig sten. Annars kan man hitta bra stenar ute.
I allra värsta fall om det inte hjälper så får man åka till veterinär och klippa klorna. Det är vad jag ska göra då jag inte får fason på mina hamstrars klor trots sten. Och klippa försökte vi, men det var inget kul att försöka tvinga ut dom små tassarna.

ah en olackad sandskål var smart, de är helt tokiga i att bada så de kan ju inte undvika att slita klorna lite då. en sten har jag provat och de klättrade väl lite på den men kanske var för "slät" sten.. hmm.
ja har väl lyckats klippa nån klo men det känns hemskt att hålla fast och tvinga så mycket, stackarna. ena pojken skrek på mig nyss så nu lägger jag saxen på hyllan..