Igenkletade ögon
Våran lilla Kråkan har fått båda ögonen ihopkletade. Tvättade av med ljummet kokt vatten, och nu ser han igen kraken.
Varför blev det så?
Han är ju ganska gammal, fyllde två år för snart en månad sedan.
Han är lite långsammare, men ändå pigg och fräsch. Den lille sötnöten <3
De brukar kunna få det när de blir äldre.
Men även vissa Bottenmaterial som kan göra att det blir så.
Min gammelhane på 1½ har börjat få så ofta nu, men det tvättar han bort själv.

Ja jag misstänkte just åldern. Min lilla gospojke.

Roligt att han lever och är så gammal Westis!:)
Nåt som är bra när de har lätt att dra på sig infektioner som så här, är att ge dom lite som stärker upp immunförsvaret. Vi har trassel från och till med en gamling också, som lätt blir förkyld. Honungsvatten, camomillté att badda ögonen med, även att dricka (späds ut i vatten, behöver inte vara starkt eller massor av honung, man försöker tänka sig in i vilken storlek hamstern har i jämförelse med oss;)) Nu är det ju lite lättare att få tag på c-vitamin rika saker ute också, t ex svartvinbärsblad.
Men som det redan skrivits är han ju gammal, så det är väl inget som hjälper i evighet tyvärr. Men lite tips är ju aldrig fel:) Lycka till med godingen

Hej Lotte!
Ja, det är jättekul att han fortfarande finns kvar hos oss. Vet du hur det gått för hans kullsyskon?
Tack för dina tips, ska ut och hämta blad från vinbärsbusken idag.
Tog lite kort på honom igår, lägger in dom senare idag.

#4 Nej tyvärr, har inte hört från nån fler än dig faktiskt från den kullen.) Alltid så roligt när man får följa djuren lite då och då och ser hur det går! Ska bli roligt att få se bilder!