Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1829 ggr
Superstars
0

HJÄLP Beslutsångest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har funderat på att spara en unge efter Zmuffy Baby och Zorro! Har funderat så det knakat i skallen på mig och nu har jag fått total beslutsångest! Nu skulle jag behöva er hjälp att välja mellan Shaggy och Lou Bega. Nat King Cole och Sash är uteslutet eftersom de är satin. Sash är även tingad och skall till en uppfödare i Vanda. Bilder på killarna jag har svårt att välja mellan! Lou Bega är blackyellow och det ser ut som om Shaggy är blackyellow med fast bandad.

En bild på Shaggy

Superstars
0

En Till på Shaggy

Superstars
0

Lou Bega

Superstars
0

en till på Lou Bega

Superstars
0

och på båda två…

Superstars
0

och en till på båda två…

Superstars
0

Är det bara jag som tycker Shaggy ser blackyellow ut! Vad för färg tycker ni att han är?

Schniigel
0

Ja han påminner lite om en av mina b/y i färgen så det kan han kanske vara (är dock inte speciellt bra på guldisarnas färger)

[iurochskur]
0

Ta den bandade så kan du alltid göra lite skp/vit.

Vilka sötnosar.

Englatassens
0

D beror ju på om du vill ha bandet el inte… ska du gå på bäst "standard" mässigt skulle jag helt klart ta Lou eftersom han har otroligt bra tipping, precis som en b/y ska ha!!!Glad

Carjos
0

Jag tycker fortfarande han är en gul bandad…har han halvmånar? ser ut så av det lilla från sidan man kan se.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Dromprinsen
0

förstår att du har beslutsångest! :P

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

UlrikaD
0

Måste du bestämma dig så här tidigt då?

Jag har haft kullar som jag har bestämt precis vid 4v vem som ska stanna. Ibland så vet man ju inte förräns dess.

[iurochskur]
0

#10 Håller fullt med dig….ser också halvmånar.

Superstars
0

#8 Skp/vit tror jag kommer ändå eftersom Lou Begas och Shaggys pappa är bandad samt Zmuffy mamma var skp/vit. Skulle jag sedan para Lou Bega med Carmen skulle chansen vara ganska stor på skp/vit eftersom Carmens mamma är skp/vit. Sedan har jag ju Sanni som är en dålig spottad svart ba dominant spot. Kan ju komma både skp/vit och bandade spotter. Glad

Snacka om svår beslutsågest…Obestämd

#9 Jo jag har också märkta att Lou Bega har fantastiskt bra tipping. En av de bästa jag sett på länge faktist! Det är därför jag har beslutsångest hahaha..Gillar de båda så att säga. Men bara en får stanna. hahaha

# 10  Ja han har halvmånar! Har tyckt att han har varit mer gul än blackyellow men har inte varit 100% säker.

Som tur är det några veckor kvar på sig att bestämma sig.Skrattande

Carjos
0

#14 Då är han gul och har bra tipping :)

Det kan bara komma bandat eller dom.spot om någon av de hamstrar du parar är det eftersom det är dominanta gener. Det spelar alltså ingen roll om deras föräldrar är det och inte de själva. *skratt* vad krångligt de blev att förklara..Glad

Odette
0

#15 hehe, inte lätt å förklara alltid. Men iom att bandat och ds är dominant så är det inget en hamster kan bära på. Dom måste vara det själva, för att kunna ge det vidare *så, nu har jag kompletterat*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Carjos
0

# 16 Bra där :) Blir svårt att skriva ibland

Superstars
0

Ok! Vad blir det om man parar en blackyellow  hane med en dålig spottad dominant spot. Vars samtliga syskon var bandade och andra spottar? Skulle vara kul att veta?Glad

UlrikaD
0

#18 Det beror ju till att börja med vilken färg d.s:en är.

Odette
0

#18 är det Sanni du tänker på..?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Carjos
0

#18 Alla honor kommer bli skp och hanarna icke gula och några vittecknade (dom.spot/bandat). Honan är väl troligt svart av den lilla färg man ser på henne så alla ungar kommer bli svartbaserade.

Superstars
0

#21 det låter ju helt fantastiskt! Då kanske jag inte behöver en bandad hane trotts allt då. Eftersom jag köpte Sanni för att eventuellt få fram lite häftigare skp/vit också. Skrattande Köpt och köpt det var ju hamsterbyte vi gjorde…Skrattande

[iurochskur]
0

#22 Jag tror att Sanni och din b/y hane blir en bra kombination särskilt som du kommer få både badad och ds i kullen.

Både ds och bandat med skp kallas skp/vit.

Minitassen
0

#23 Lite roligt, men du skrev " kommer få både badad och ds i kullen" xD xD

[iurochskur]
0

#24 Hahaha….menade ju givetvis bandad.

Kram!

Englatassens
0

#22… om jag var du så skulle jag hålla isär gult å ds/bandat….. då e d ju mycket bättre att du använder gult med bara bandet…. kan tycka d blir för rörigt å kanske svårt att se vad som e vad…. men d e ju bara ett råd från mig, du gör ju som du själv vill!!Glad

Superstars
0

Nu har jag bestämt mig! Lou Bega stannar. :)

#26 hehehe jag gillar utmaningar…Flört Tack för rådet i allafall!

Sigriiid
0

Det hade jag nog också gjort :)

Supersöta båda två!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/