Tips nya utmaningar i buren?
Jag funderar på att hitta på nåt nytt för min hamster! Jag vet inte hur han själv känner, men jag är jättetrött på hans burinredning och vill att han ska få in lite nytt!
Någon som har exempel på lösningar?
Jag har en dunabur med en övervåning, jag funderar på att ta bort övervåningen eftersom att han ändå aldrig går upp dit. 
Klipp ner ganska stora/tjocka grenar från äppelträd och sätt in i buren, kanske en kruka med massa toapapper/spån i som han kan kräva runt i, kartonger med lite hål i som han kan springa runder i osv. Bara låta fantasin flöda :P
oh, riv runt å möblera om hela skiten! Det är sååå kul med lite ny inredning, jag menar.. vi lessnar ju ibland på hur vi möblerat vår egen lägenhet/rum så visst kan man lessna på burar också- å akvarium.. gud vad jag har möblerat om med växterna i mina akvarium genom åren. Super skoj 
Kartonger kan man göra hur mycket som helst med, bygga ihop med varandra med hjälp av toapappers rullar osv. Göra ett litet labyrint-hus te.x.. Andra saker som är lätta att fixa är ju inner krukor, blomkrukor som är av plast du vet. såna kan man hänga i taket, sätta fast i väggen eller bara ha det som ett litet hus/utkiksplats. Släng in lite grenar (som PsychoTroll skrev här ovan), det är alltid roligt både för hamstern och för ägaren. Hoppas du kommer på nåt bra, bara att sätta igång å se vad man kommer på 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 #2 Åh tack för båda kommentarer! Jättebra tips. Haha angående toarulle så är min hamster alldeles för stor för att komma igenom haha 
#3 haha, ja iofs.. men kartonger av olika slag funkar minst lika bra
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Köp hem lite pringles chips, ät upp dem o använd sen de rullarna :P Funkaar bra till stora hamstrar hihi :P Får du någe gott på köpet med :P

Och så kan du klippa av undersidan. :D
// Dodat :)
Min kusin tog bort övervåningen ( mitt tips till henne ) hehe;) De funkar bättre, ta du av den =)

#6, (menade pringles)
// Dodat :)
#5 Haha smart lösning får oss med tjockishamstrar ;D
#9 se bara till att du äter upp chipsen Innan du stoppar dit hamstern, annars kan den försvinna av bara farten om man är väldigt gotte sugen 
_

om man köper lite större mattor så brukar dom vara lindade på en lång kartongrulle som är lika stor som chipsrullen (om inte lite större) och den är SUPERBRA! :D kartongen är väldigt hård och tjock så den håller jätte länge !:) jag kan ta en bild på min sen. dom kanske har några rullar på ikea eller nått som dom ska slänga? :)
//Anja
#10 Hahah jag anar ett chipsmissbruk här 
#11 Jättebra idé! En rulle vore bra, sedan tror jag att jag ska ut och leta upp en stor bra sten nu när snön försvunnit. :)