HJÄLP
ja har haft min hamster ganska länge nu men den blir inte tam när jag ska bära den så smiter den jätte fort det är jobigt men jag vill inte sälja den
jag vill ha min hamster men den springer när min mamma försöker ta den när jag försöker det är jätte jobigt en på min gård har en hamster och när ja är hos henne så kan hon håla sinna hamstrar utanför buren dom är jätte söta så vill ja att min hamster ska vara snälla hjälp mig
Vad har du gjort för att försöka få den tam? Hur länge har du haft den?

har du läst artikeln om hur du får din hamster tam? :D
//Anja
kan någon hjälpa mig hur fick ni era hamstrar tama
Vad är det för sorts hamster du har Dvärghamster eller guldhamster?
Jag gjorde som det stod på internet, googla! Jag lät min dvärghamster vara i buren ca en vecka utan att jag tog upp den. Ibland la jag min hand i buren och hon fick komma och lukta, om dem inte vågar kan man lägga en bit mat i handen. Efter en vecka kan du börja ta upp den och så :) Tänk på att vara försiktig med henne, inga ryckiga rörelser och håll henne inte för högt upp ifall hon skulle bli rädd och springa ur din hand och ramla ner på golvet. Det här funka jättebra på min dvärghamster och hon blev tam ganska snabbt. Hon är världens snällaste! ?
Man får ha lite tålamod, du kanske kan ha den på golvet om du har något rum som det inte finns några hål i och så.. eller badkaret. Lägg i en handduk å sätt ner en kartong å lite leksaker- å så sitter du bara där med den. Låt den bekanta sig med din doft, din röst och så vidare. en del hamstrar kan behöva lite mer tid på sig :)
Så man får ha lite tålamod, va inte orolig. Han blir säkert lugnare snart :)
Hur gammal är han/hon?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Mina robbar var inte särskilt tama när jag köpte dom, och dom blev tamare (kanske bara för att dom lärde känna mig :P). Jag började med att ha handen i buren, och låta dom undersöka, och redan andra dagen vågade jag ta upp den, sen blev dom ganska tama på tredje dagen. Nu har jag haft dom i 2 eller 3 veckor (minns inte riktigt), och nu går dom upp i min hand när jag sätter ner handen i buren, äter från min hand, sitter ganska stilla i handen (dom är ju robbar :P). Så dom blev ganska tama snabbt.
// Dodat :)