Vintervita 2 och 2?
Är det någon som vet hur vida ryska vintervita måste vara 2 och 2?
Min systerdotter köpte 2 vintervita på Arkens ZOO i eskilstuna då de sa att de ska hållas två och två. 2 pojkar är det. Men efter bara en vecka fick hon sära på dem, för de gick inte ihop.
Detta vill jag slippa göra när jag köper. Helst.
Sist jag köpte från djuraffären (Luna ZOO Södertälje) är för 2,5 år sedan och då skulle jag ha 2 flcikor och kom hem med en pojke och flickas fick jag reda på 2 kullar senare.
De trivdes så bra ihop, men jag var ju tvungen att sära på dem. Jag behöll 2 flickor och lät mamman och en av döttrarna bo ihop, men andra dottern jag behöll var så skygg så jag ides inte sälja iväg henne. Det var lilla Ariel, hon som somnade in för inte ens en vecka sedan.
Mamman och dottern gick bra ihop. Jag förstår att det är så olika, men jag vill ha eran åsikt. Vad är rätt och fel, moraliskt och omoraliskt?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Min personliga åsikt är att dvärghamstrar ska bo två och två. De är inte solitära som guldhamstrar och de vill ha sällskap.
Sen även ifall man har olika åsikter om saken så finns det ändå en lag som säger att de inte ska bo ensamma utan minst två och två.