Stamtavla?
Ska man ha med sig Stamtavla när man ska vara med i Petklass och barnklass? På en utställning!
Kolla www.hamsterforeningen.se
Dom har alla svar på hemsidan eller sitt forum.

Jag har redan tittat där men jag fattade ingenting?

Man behöver inte ha med stamtavlan på uställningar. Förutom när det är SM, då skrivs titlarna in på plats.
Jag brukar dock alltid ha med mig stamtavlorna endå, men de är alltså inget måste.

Ok
min hamster är medlem i Svenskahamsterföreningen men är jag med där då om han är med?
Du måste betala medlemskap till föreningen. stamtavlan ifrån föreningen betyder egentligen inte mer än att din hamster är inreggad där, oavsett om du sjäv är medlem eller ej.

? va?
Om det var mitt svar du menade, så måste du vara betalande medlem i föreningen för att vara medlem, oavsett om din hamster är reggad där eller ej ;)

Okej Men min kompis sa att jag får vara med i En utställning utan att vara medlem en gång för att se hur de är:D
Ja, det kan nog stämma, men då är det väl bara i pet-klass va?

Jaha:(
Men man får vara med i en utställnign bara för att titta om man ska bli medlem?
Du kan ju alltid vara besökare utan att vara medlem ;)

ja men jag ska bli medlem nu:) jag förstår bara inte de där med Pg och hur man blir medlem jag har läst om de men förstår inte:(

Du sätter bara in medlemsavgiften på deras postgiro och skriver ditt namn och adress.
Man får ställa 1 gång i Petklass/Barnklass utan att vara medlem.
Dock inte i standard. (Utseendeklassen)
Man får inte heller provställa på SM.

Ok så jag får ställa en gång i barnklass och petklass en gång utan att vara medlem:)
#16 Fast jag tror man måste välja mellan antingen Petklass eller barnklass. Dock inte riktigt 100.

Ok men jag ska bli medlem nu och sen ska jag gå på utställningen i Tumba<3
Det bästa är väl att ställa liknande frågor hos oss på SHF.
Jag kollar sällan här på HIF då jag har fullt upp med annat men…
Barnklass och eventuella lekar och andra tävlingar som race mm får man alltid ställa/delta i oavsett om man är medlem eller inte.
Pet-klass får man provställa ett djur en gång.
Vid nästa tillfälle måste man blivit medlem.
_På våra titelutställningar och SM kan man inte provställa i pet.
_
Standard-klass måste man alltid vara medlem.
Detta betyder att om man provställer i pet kan man även ställa i barnklass som icke medlem.
Hälsningar Lotta

va?
Svarade på #8, #14, #16, #17
Fast då du ska bli medlem så spelar det ju visserligen ingen roll.
Lotta

Ok mhm men nnu ska jag ju bli medlem:)
Ja jag läste det, ville bara tala om hur det ligger till så att det inte uppstår några missförstånd.
Är ju inte lätt att förstå alla gånger vad man menar med en text, då är det lättare om ngn förklarar innebörden.
Välkommen som medlem :)
Lotta

tack så jätte mycket Lotta:)
om man ställer ut en hamster som ej har stamtavla kan man registrera honom i SHF iallafall å ställa på utställningar?
#25: Ja, det kan man.
Man skriver helt enkelt bara i det man vet om den.