Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 1318 ggr
Solan1976
0

!nför utställning? Förbereda hamstern..

Tänkte bara höra om ni gör något särskilt inför utställning på era hamstrar?

(Har ju bara vana från kaniner, som man ev kan tvätta tassar på om de är vita, borsta om de är långhåriga, klippa klorna osv…) Flört

Be-Bopz
0

Borsta/kamma, se till att klorna är fina och inte för långa, upppussade och söta Skrattande Pilla inte för mycket med pälsen så den blir flottig .

Solan1976
0

flottig?

kan de bli det ha haha…

Be-Bopz
0

Jo om du håller på med hamstern så kanske du har märkt att den blir lite flötig som man säger i östergötland Tungan ute

De blir lite varma eller vad man ska säga, sååå svårt att förklara genom att bara skriva…. De kan lätt se flottiga ut om man pysslar med dem för mycket och pälsen delar sig osv.

Jag kan försöka förklara imorrn på plats annars =)

[iurochskur]
0

Blås igenom hamstern innan utställningen, så att man upptäcker ev. ohyra på dom innan man åker.

Solan1976
0

Tack iurochskur, mina hamstrar har iallfall blivit behandlade med frontline och blivit kollade så de bör iallfall vara "hyresgästfria" *skrattar* Flört

Klorna på dvärgarna är dock lite väl långa och jag tycker det är supersvårt att klippa så småååå klor.. sen är de ju allt annat än stilla *fnissar*

De har haft stenar i buren men än så länge är de fortfarande lite långa..

Ger ni bara gurka och liknande på utställning (för vätskans skull) eller ger ni även vatten under dagen?

Royalz
0

Det räcker att bara ha gurka i buren :) Oftast sover hamster under tiden den inte blir bedömd.

Solan1976
0

javisst ja… tänkte inte på det *ler*

Be-Bopz
0

Glöm inte kex, hundkex till hamstern så den har nåt att äta under dagen =)

Stadsrattan
0

om man inte har gurka å hundkex funkar de med något annat då?

Royalz
0

Man "måste" ha gurka i petboxen. Det finns ingen annan grönsak eller frukt som innehåller så mycket vatten.

Gurka är en måste men hundkex väljer man själv om man vill ha i eller inte. Det bästa är att ta ett stort så inte hamstern stoppar in det i kindpåsarna när den ska bedömmas.

Jag brukar ta med fröblandningen och ge dom när alla är färdigbedömda :)