Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 768 ggr
Mexxie
0

Fel - jag kan inte rösta?

Jag tänkte precis rösta på en bild, då detta felmeddelande kom upp:

Vad kan jag göra åt det?

Server Error in '/' Application.

=========================================

_Cannot insert the value NULL into column 'GradeObjectId', table 'iFokus.dbo.ifokus_Grades'; column does not allow nulls. UPDATE fails.

The statement has been terminated._

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Cannot insert the value NULL into column 'GradeObjectId', table 'iFokus.dbo.ifokus_Grades'; column does not allow nulls. UPDATE fails.
The statement has been terminated.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): Cannot insert the value NULL into column 'GradeObjectId', table 'iFokus.dbo.ifokus_Grades'; column does not allow nulls. UPDATE fails. The statement has been terminated.] System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +1950890 System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +4846875 System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +194 System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2392 System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +204 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +954 System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +162 System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +175 System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +137 NHibernate.Impl.BatcherImpl.ExecuteNonQuery(IDbCommand cmd) +32 NHibernate.Persister.Collection.AbstractCollectionPersister.DeleteRows(IPersistentCollection collection, Object id, ISessionImplementor session) +722 [ADOException: could not delete collection rows: [Se.iFokus.Community.Grades.GradeObject.Grades#1b22076a-a6fc-4513-a7bf-fe1c24ddb3af]] NHibernate.Persister.Collection.AbstractCollectionPersister.DeleteRows(IPersistentCollection collection, Object id, ISessionImplementor session) +980 NHibernate.Impl.ScheduledCollectionUpdate.Execute() +197 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute(IExecutable executable) +108 NHibernate.Impl.SessionImpl.ExecuteAll(IList list) +83 NHibernate.Impl.SessionImpl.Execute() +205 NHibernate.Impl.SessionImpl.Flush() +44 NHibernate.Transaction.AdoTransaction.Commit() +97 Se.iFokus.Community.Util.RequestSessionContext.ContextEndRequest(Object sender, EventArgs e) +53 System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +68 System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +75

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3603; ASP.NET Version:2.0.50727.3082

Mexxie
0

Ser dock inte ut exakt så - det är mycket längre.

Zvintos
0

Ett tips är att skriva på support om problemet.

Mexxie
0

support…?

Vart gör man det?

Zvintos
0

#3: Med support menar jag support.ifokus. =)
Finns en särskilt sajt som är till för just problem med iFokus.

[NinniVivvi]
0

Det är på *SUPPORT* iFokus.

Mexxie
0

#3 Jaså!

Jaha, det visste inte jag att det fanns…! xD

Tack så mycket!

[NinniVivvi]
0

#4 Oj, jag skrev samtidigt som du! :O

Minitassen
0

Detta problemet har även jag råkat ut för.

men det försvann av sig självt.

Ebba-A
0

Låser tråden då sånnahär frågor hör hemma på Support iFokus.

Värd på Choklad iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer