EFTERLYSNING IGEBORGS STAM
Hejsan! Är det någon av er här som har en hamster med en mamma som heter Ingeborg.
Amazona är efter Ingeborg! Jag är less på att vänta på en stamtavla som alldrig kommer eftersom SHF är så jäkla slöa av sig. Nu har Amazona blivit mamma och jag vill få hennes mammas stamtavla i 3 led. Inklusive färger och hårlag.
Man vill ju för böveln veta vad för färger som kan komma från Ingeborgs sida samt hårlag. Samt vill få färdigt Amazonas stamtavla som skall läggas ut på min hemsida…
Snälla…jag är desperat av att Få stamtavlan från Amazonas mamma i 3 led nu när Amazona har blivit mamma! Kan någon som har en hamster vars mamma är ingeborg hjälpa mig med detta…
Jag har bara en Ingeborg och det är farmor till min swoschisen. Sen är väl Apollo kullbror till Amazona? I så fall borde Odette ha mera av stammen.
Kan skicka över en kopia på min stam om du vill?
Ja gör det! Skulle bli evigt tacksam…. Blir så trött på SHF som tar sån tid på sig att skicka någon stamtavla…. Jag skall ta och fråga odette om Amazonas kullbror! Tack snälla du!
Jag kan PM'a över uppgifter på henne, har tillgång till stamboken online så det går fint :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Oj vad bra! Nu blev jag hjätte glad! Online stamboken låter intressant! Jo jag är i stort behov av att få veta ingeborgs stam i 3 led! Skulle vara kul att se fler led också om man kan.
men, konstigt att jag fått stamtavlorna på Aqua-Tini å Apollo om du inte fått din? Vilken särbehandling 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
# Ja du sa det! Särbehandling minst sagt!
hihi,, redan pma't den hihi im fast as a shadow mouhahaha
_
#7 hahaha tack så mycket! Alla i Ingeborgs stam är LH eller hur?
Istället för att gnälla på SHF så tar man reda på fakta, dessa stamtavlor ligger hos uppfödaren sen förra året.
Och varför har hon inte skickat dem till mig då? Jag får gnälla på SHF hur mycket jag vill…Fick vänta 5 månader på Vinyl Blairs stamtavla så jag har inga bra erfarenheter av dem….Stamtavlor skall man få innom en månad vare sig man bor i Sverige ellet i Finland.
Ja alla är lh där..
_
#10 Ska man gnälla så skriver man ett mejl till den ansvarige, inte på ett helt annat forum!
#12 Gnäller på SHF och inte på någon annan! Det var bara en fråga och inget gnäll när det gäller Amazonas uppfödare! Men på SHF GNÄLLER JAG! De får börja skärpa sig med stamtavlorna och se till att folk inte behöver vänta i 5 månader innan de skickar iväg stamtavlorna. Man får ju hoppas att de har börjat skärpa sig nu med detta sedan sisst.
#13 Ja precis, ska du gnälla eller har något du tycker är fel så kontaktar man just den personen eller förening det gäller, i detta fallet SHF. Man skriver inte skit om en förening på ett öppet forum som inte har en dugg med SHF att göra.
Jag har alltid fått mina stamtavlor inom 2 veckor. Visst i sommras/höstas vad det krångel och jag fick också vänta fleera månader på stamtavlor så du var inte ensam.