Vera ? Yang
Gör en ny tråd då den andra spårade ur.
Idag kom jag hem, och gav Vera lite spagetthi och då gick hon ifrån boet och då såg jag många bebisar. Så vitt jag kunde räkna från allt sprattel så var det 7 stycken. 
Tråden kommer fyllas med bilder när de blir lite äldre ^^
Kan man inte spola fram tiden?
Grattis 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

Grattis grattis :D
Det ska bli kul att se bäbisarna:) Grattis igen;)
När mamma var ut och kissa så tittade jag in där igen, och det var 8 små rosa knoddar där 
Grattis till bebbarna! =)
Tack :D
Grattis Grattis
Grattis 
Tack tack :D
Bebisarna är idag 5 dagar gamla
Och gissa vad? Alla lever fortfarande :D
Som det ser ut nu, när jag kikade in så blir 4 bandade och 4 inte. 
Vad kul…Ser fram emot bilder=)
Kram!
Grattis :D
Tack :)
#13 Vad kul! :D Grattis ;D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Tack :D
Men gud så söta dom är…och stora också=)
Den bandade som ligger absolut längst ned är jag tveksam på om den kommer klara sig, är mindre än de andra, de andra är ena riktiga tjockisar :D
Det brukar alltid nästan vara en minsting i kullen men vi får hålla tummar och tår.
Kram!
Jag vet, hoppas verkligen alla överlever :(
#19 Söta:D Hoppas minin också klarar sig:)

Vad tyckte du om SHF:s nya rekommendationer?
Vad är föräldrarna för färger förresten, jag har missat det tror jag.
#26 Jag tycker att det är upp till var och en, verkar ju sjukt om man inte skulle få fota. Vad gör det liksom?
Mamman är choklad bandad och pappan är vit (genetiskt svart) Kommer från två svarta föräldrar och båda de är zoo djur så man visste inte vad de bar så så jag chansade.

#27 Vad är vit (genetiskt svart) för någonting? Hur funkar det? Har aldrig hört talas om det och lär mig gärna nåt nytt.
#28 Men han är tekniskt sett svart i genetiken, då alla hans syskon + mamma och pappa är svarta. Bara han som blev vit.

#29 Så märkligt.
#30 Tycker jag med, men vi tänkte chansa på att prova, han är över 1 år och har inga tidigare kullar men han är så underbart go så vi tyckte det var värt ett försök. :)
1 vecka och 3 dagar och alla ungarna lever än :D
#32 Vad kul:D
#32 Härligt! :D Bilder om… 4 dagar då? :D
/Matilda
#29 Är han mörkögd så kan han vara offwhite, någon (eller båda) av hans föräldrar kan ha varit silversvart.
1 vecka och 4 dagar en unge blev ihjäl biten i natt, troligtvis för svag för att orka ändå då den var lite mindre än de andra. "/
#35 Han är inte offwhite. Han är knallvit. Har två offar, han är vit.
Offwhite kan ju variera i nyans alla ser inte lika ut. Men är han mörkögd? Kanske båda föräldrar var silversvarta och han är m.ö s.ö vit 
Det är ju bara creme som kan maskera svart..och då förstås albino.
Jag har ingen aning, men han är kritvit, inte alls åt benvit hållet. Han är inte min heller. Så jag vet inte.
Bara 4 ungar kvar. 
#39 Vad tråkigt :( Hoppas dem klarar sig nu då!
/Matilda
Ja, en hittade mamma kvävd igår, låg under en dröse med spån :( En tjockis som troligtvis kunde ha klarat sig.,