Kattgräs, bra eller dåligt?
Hej!
Har kattgräs till våran jourhemskatt och undrar nu om även hamstrar får äta detta? Någon som vet?
Ja det får de men mina har aldrig gillat det
planterar fröer från deras mat istället det e smaskens, fast det är roligare o gräva i jorden
Mina älskar gräs, äta kattgräs kan dom nog då det inte är farligt :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vet att man kan ge det till katter, så det går nog till hamstrar med. Om inte hamstern gillar det så kanske den tycker om att springa runt i det. Är ju inte så dyrt så man kan plantera en hel del som dom kan springa i.
Såg att jag skrivit "till katter", menar till råttor 
Har planterat en mjölkkartong med kattgräs nu till Rhino, får se om hon gillar det.
Vi har odlat kattgräs nu i 2 veckor men robbarna är klart mer intresserade av att smaka på jorden och gräva lite i den än att verkligen äta gräset.
Guldisen däremot smaskar på gräset och verkar uppskatta det =)
Men alfalfagroddar är någon de gillar galet mycket. Rekommenderas =)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Alfagroddar, ska testa det! =) Får se om min guldis äter av gräset. =)
var kan man hitta kattgräs och alfagroddar? :)
Kattgräs köper man som frön i påsar. Brukar finnas bland stånden av fröpåsar, blommor och annat, i olika affärer, ICA, coop osv. Antar att det samma gäller alfagroddar. =)
Finns även en färdig låda åt katterna, man bara vattnar så kommer gräset.
Alfalfagroddarna köper jag från ica, färdiga o packade, odlar inte själv, lat
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ställde ner kattgräset till Rhino igår. She loved it! Kommer snart med bilder. =)

#10 åh, jag ska testa det någon gång :D
#11 tycker jag absolut du ska göra. Köpte en påse kattgräs frön för 10kr, använde hälften. Billigt godis till hamstrarna på endast ngr dagar.
Jag har köpt kattgräs nu, ville med testa ;) Men har inte börjat ännu… får be min blomtokiga mamma att hjälpa mig lite 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag måste testa:) ^^

Jag bara måste testa nu :P
Ska testa! 
Oj, såg ju "mysigt" ut med gräset
Borde kanske också prova!
det var väldigt mysigt när hon gick runt i gräset och åt.
Längtar till sommaren! Rhino har ju aldrig upplevt en sommar, ska då köpa en hage till henne och sen får hon nog springa i sin boll ute med =) hon älskar sin boll.
fina bilder, här gillar dom kattgräs. Man kan även odla på annat så som havre det är med smaskigt så gå till ett stall ta en näve havre o odla på :D

Kan man ge kattgräs till dvärgisar?
// Dodat :)
#26 det tror jag man kan. Man borde kunna det. Fast kanske bara lite?

Okej, ska prova. 
// Dodat :)
Jag har kattgräs här hemma *frön då* men jag har inte orkat plantera dem.. ._. *suck* xD Men ungefär hur lång tid tror ni det tar från att man planterar dem, tills det blir som en "mini gräsmatta"? :D
/Matilda
tror jag lät de vara i typ 10 dagar eller nåt…
Okej! :D Får väl ta tummen ur rumpan och göra nåt åt mina små frön .. hihi ^^
/Matilda