Välkommen Fiorina

åååååh så kul med kinesisk!
Vilken söt :*<3
Wow vad söt! :)
Vad lång svans de har! :O
Åhhh jag vill också ha en Kines, dom verkar så mysiga!
Du får berätta hur hon är sen (a)
Jaha oj då! Hoppas det går bra med bebisarna då! :)
Det är det sorgliga med att köpa djur från djuraffär. "/

Ojdå…Men hoppas det går bra med ungarna då
Lycka till
Denna hona hämtades samma dag som hon anlände, så hon hade blivit dräktig hos grossisten eller leverantören.
Hon var den enda som transporterades till zoobutiken, då de tyckte att de var svårsålda pga svansen. Därför har de inga hemma utan de får beställas.
Visst är det trist, men samtidigt brukar det vara svårt att lösa transport hit upp och då är det naturligtvis lätt att beställa från en zoobutik på hemorten.
Hon var bara tänkt att vara till sällskap, och då tycker jag inte att det spelar så stor roll om det är zoodjur eller ett djur från en uppfödare.
Jag hoppas att de små klarar sig, men det återstår att se. Det viktigaste är ju trots allt att mamma hamster mår bra.
#10 Vart finns du då?

#11 bollnäs står det på hennes presentation
Stämmer, jag bor i Bollnäs. Den enda uppfödare av kinesiska dvärghamstrar jag känner till är Lotta Ling på Geishas och hon bor i Sköldinge.
Tittade på SHF:s sida och såg att Opossums oxå föder upp, han bor i Valla.
Men åh så söta!
åhh, lycka till! :D
Tackar
Har ännu inte bestämt om någon ska stanna eller inte men det är lockande att behålla åtminstone en unge ur kullen.
Ojj!
Lycka till med dem små! Klart du ska behålla en tycker jag
*haha*
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Vilket fynd "Betala för 1 få 7 på köpet
"
Grattis!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Tycker det på ett vis känns trist att en så ung hona fått en kull ungar, jag sköter om dem på bästa sätt, men det hade kunnat sluta riktigt illa, tack och lov att hon fortfarande är pigg och alert.
Kan ju säga att jag trots allt är glad att hon hamnade hos mig och istället för hos någon som inte har någon tidigare erfarenhet av hamsteruppfödning.
Har pratat med zoobutiken som sålde dem, de har i sin tur ringt och pratat med grossisten. De har erbjudit sig att ta hand om ungarna när de blir lev klara, men jag fick gärna sälja dem själv om jag kände för det.
Hon är otroligt söt. Påminner mig om både mus och hund (p.g.a. av hennes mjuka blick).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Så söta
Klart du ska behålla en, en hona som kan gå tillsammans med mamman kanske?
#23 Kinesiska ska väl hållas ensamma?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Kinesiska dvärghamstrar är precis som guldhamstrar solitärer (ensamlevande). Honorna är mycket aggressiva mot hanar och andra av samma art som inkräktar på reviret.

#25 Jaha, ja
Där ser man, trodde alla dvärgar skulle hållas två och två
Men jag tycker ändå att du ska behålla en, klart du ska

Tycker helt klart en d.s tjej ska bli göteborgare. Så himla fina.
Men så söta! Har aldrig sett små kinesbebisar… 

Guuud, så söta 
Först och främst- Grattis till den underbara mamman! Hon var super fin, kul att se lite fler kinesiska dv.hamstrar här :)
Ungarna verkar ju klara sig bra hittils, får hoppas de överlever och att du hittar fina hem till dem.. mamman var bara för fin..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
ååååh så fina! 
Grattis till de små
så söta. Kineser är underbara.
Tycker inte mamma ser så ung ut, sa de hur gammal hon är?
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Tackar allihop
Honorna är ev tingade, själv tänker jag behålla agoutihanen ur kullen, kanske behåller jag en ds hane oxå.
Kokt Kycklinginnerfilé är favoriten hos dessa små djur, i övrigt lite kräsna vad det gäller maten. Banan är oxå gott.
#37 Zoobutiken visste inte mammans ålder då hon är från en grossist, men då dessa hamstrar går med ungarna i ca 21dagar och om man förutsätter att mamman var 4-6 veckor när hon blev dräktig så borde hon vara ca 9-11 veckor nu. Eventuellt kan det skilja ytterligare någon vecka hit eller dit..
#40 Så sjukt söta dom är, alla 6! :D
Vill ha vill ha vill ha!!!
Vad gör man?
Kinesisk har stått på listan vääääldigt länge nu.
Kram!
Nu har det hänt igen. Som vanligt var jag skeptisk inför en ny djursort. Ofta kan det ta mig veckor innan jag faller för djur, t.ex. som med guldhamstrar som det tog någon vecka innan jag föll för dom (först tänkte jag bara på att köpa vintervita, men nu ska jag köpa en guldis istället). Så kinesisk dvärg verkade inte lockande, speciellt p.g.a. av det begränsade färgvalet. Men nu när jag sett bäbisbilderna ser jag på Fiorina på ett helt nytt sätt. Nu tycker jag om kinesiska.
Jag som nyss bestämt mig för att nöja mig med en guldhamster tills jag fått jobb. Och när jag väl fått mig en kinesisk så kommer jag nog att vilja ha ett par ryska vintervita (för att få det lte internationellt) och varför inte gerbiler eller en till guldhamster? Det kommer att se ut som hos en grossist hemma hos mig vid den här tiden nästa jul.
Jessica Jones (2015-)
#43 Äh! Sålänge man har tid, intresse och råd så tycker jag det är helt okej. :) Jag känner detsamma.. Just nu är jag sugen på hund, robbar och vintervita själv, men får nöja mig tills jag har jobb och flyttat hemifrån med mina sötnosar så jag bestämmer själv om jag har tiden och pengarna för det
Intresset, ja det har jag ju
Du ska se att det går bra!
Måste erkänna, man blir lite sugen på en egen liten kines! ;)
Så söta bebbar så det finns bara inte ju! 
/Matilda
#44 Ja, om jag hade pengar hade det blivit åtminstone ett djur till. Tills dess vill jag inte chansa, ifall lilla Eledctronica skulle behöva åka til veterinär någon gång. Behöver ju pengar en buffert (och betala av min mastercard skuld, *suck*)
Vill ha! *gnäller*
Jessica Jones (2015-)
#45 hihi, vet hur det känns.. men du resonerar klokt 
Tycker den här arten verkar lite speciell, nu kanske det inte är rätt tillfälle att fråga hur de är itemperament och så, iom att hon har barn och så.. Men har känslan av att det är lite mer av "titta på" djur, kanske inte så keliga? Rätta mig om jag har fel 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Gårdagens bild på småttingarna
Jag tycker de är mysiga, klättrar på en lite som möss, de har bättre balans pga svansen. Definitivt inte "tittdjur" som robbar är. Dessa djur är mysiga att hantera, förutsatt att man lägger ner lite tid på dem. Vissa av kineserna blir kelgrisar som älskar att sitta och putsa sig på axeln eller nacken.
Jag tycker att det är en bra idé om man har möjlighet att ta sig till en utställning eller en uppfödare för att själv bilda sig en uppfattning om hur de olika djuren är till sättet, går ju även att ställa en massa frågor till uppfödare av de olika arterna.
Gerbiler är underbara djur, men de är väldigt olika vissa blir tillgivna och underbara husdjur.
Själv gillar jag som sagt alla djur, och med det menar jag allt som kryper, krälar, klättrar, simmar eller flyger. Fåglar vill jag dock inte ha då jag tycker att de skräpar ner och låter för mycket.
Själv gick jag i musköpartankar när jag slutligen bestämde mig mig för att skaffa en kinesisk dvärg igen.
Jag gick in på mus i fokus och läste allt jag kom över om möss. Jag fick uppfattningen om att de är känsliga för bla luftvägsinfektioner etc, och att det är väldigt noga med maten, kanske blev lite bekväm oxå, har ju haft denna hamsterart tidigare och vet hur det är att ha dem.
Jag tycker själv att Guldhamstern är den som kräver mest, då den pockar på uppmärksamhet för att få komma ut, tycker de andra hamsterarterna kan "roa" sig själva på ett helt annat sätt. Ger man dem mycket Bottenmaterial att gräva i och andra saker som kan vara av intresse så är de "nöjda". Upplever att guldhamstern behöver mycket mer "stimulans".
Skulle jag bara få välja att ha en hamster skulle det nog ändå vara en guldhamster, älskar att bygga landskap och miljöberika burarna till samtliga arter.
okej, tack för dom fina beskrivningarna :) det är inget jag tänkt skaffa mig själv men alltid roligt att höra om olika arter hur de är.. Tycker det låter som en bra ide att man besöker tex. en utställning så man får se dem i verkligheten och ställa frågor osv, innan man bestämmer sig för att köpa en ny art.. Dom är ju lite annorlunda dom här- med den lilla stumpe svansen å allt, men rätt vackra faktiskt! 
_
De är ju så söta

Tycker nog fortfarande att en sån fläckig tjej ska lifta neråt.
Skönt att höra att allting gick bra med kullen!
#53 Ja, det känns skönt att hon klarat den. Skulle du haft transport från Kumlautställningen om jag lyckas fixa transport dit ner? Dock vågar jag inte lova något än.
Har kollat dem i dag igen, 2 ds honor och resten killar. Agoutihanen blir den enda som får stanna.

#56 Känner nog ingen som ska dit:(
De har verkligen blivit supersöta nu ju!! Tänkte ju erbjuda ett byte med en vit guldis med röda ögon.
Kinesiska är ju bara fööör söta!

Kom med en fläckig tjej så byter vi på stört!
Så söta!
Grattis till både dig å den underbart duktiga mamman!!
Men vad söta dem är! ;D
/Matilda
Såå underbara!!=)

åååå jätte fina allihopa!! 
//Anja
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag är kär! Dom ser verkligen fina ut hela bunten. Är glad att det har gått så bra med tanke på att mamman inte var gammal alls. Kram!