Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1139 ggr
[TeamGuldhamster]
0

Guldhamsterunge!

Hej!

Jag har en guldhamsterunge som heter Miloe.Men han är rädd för min hand han bits absolut inte men springer iväg.Någon som har lite tip hur han inte ska sluta vara rädd för min hand??

Tacksam för svar!

/TeamGuldhamster

PsychoTroll
0

Ha handen i buren så han vänjer sig, till slut går han säkert upp på handen själv. Ge han godbitar från handen osv.

[TeamGuldhamster]
0

#1 Tack!Jag har börjat med det och han börjar bli lite mer van vid handen nu!!=)

Odette
0

Ha tålamod, en del  hamsterungar tar lite längre tid på sitt att installera sig i sitt nya hem. Många måste man "börja om från början" med, att vinna deras förtroende osv. Låt den snosa på dig och se vad du är för en, att sitta vid buren och bara prata och pillra lite i buren då och då gör att den vänjer sig vid att man bara är där, men att det inte alltid behöver betyda att den ska ut..

så småningom kan man börja låta den klättra upp lite i handen eller se hur den reagerar om man försiktigt styr handen under den, ingen bra ide att greppa tag i den ovanifrån så att säga.. Många hamstrar tycker det är obehagligt att bli "fasthållda" innan de är riktigt tama. Så låt det ta lite tid, alla små steg framåt är positiva :)

Lycka till :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[TeamGuldhamster]
0

#3 Tack för ditt svar!

[TeamGuldhamster]
0

Tacksam för alla svar=)

Jag började med detta för två dar sen och nu så funkar det att ta upp han utan problem!!Han är inte rädd längre=)TACKTACKTACK!!=)