Nerlagd djuraffär
En jag känner som är butikschef i en djuraffär berättade nyligen att dom gått i konkurs och ska därför nu stänga ner.
Hon frågade mig om jag visste några bra djurmänniskor som var intresserade av deras djur och jag sa att jag skulle göra mitt bästa och hjälper gärna till att ge dessa djuren ett bra hem.
Där finns Kaniner, Marsvin, Sebramöss, Fåglar, Fiskar och hamstrar.
Hon berättade att dom hade en "sibirisk" hamster som var guldig och hade röda ögon, Vad tror ni att det kan vara?
Min tanke var en Campbells, Agente eller Orange Agouti färgad.. Det är mycket möjligt att jag har fel så kom gärna med förslag, vill ju lära mig så mycket jag kan!
Jag blev så nyfiken så jag ska åka ner och kolla på dom nästa vecka och då kommer det nog upp biler på alla djuren!
Är dväghamstern guldig och har röda ögon skulle jag gissa på campbells i färgen argente/orange agouti eller att det är en Hybrid.
Var finns affären?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
I Malmö
vilken i malmö? eller har dem hunnit stänga helt än?
Jag hade kunnat hjälpa till om jag bara bodde närmre.

Jag skulle gärna hjälpa till men jag vet inte om jag skulle få plats med fler dvärghamstrar, det skulle väl vara kanske om mina skulle acceptera att flytta ihop med en unge.
Vart i Malmö ligger affären?
Vad heter den? När Zoocity i malmö gick i konkurs tog jag 2 hamstrar, jag kan skans hjälpa till nu också. Bor i lund
Ja det har egentligen redan stängt ner men dom ska ha en öppen dag men jag berättar när jag vet mer!
Än så länge så vet jag att där finns:
kaniner & marsvins ungar
Degusar (som tydligen har stamtavla)
En sebramus
och hamstrar
Men jag hör som sagt av mig när jag vet mer! hade tänkt hjälpa till och ta två hamstrar om dom inte blir av med dom.
… Tror hon sa att Degusarna var svårast att bli av med så vet ni någon som vil ha ;) (kanske fel forum för det men ja)
Testa skriva om det på exotiska djur också. Kanske lättare att hitta nån som skulle vara intresserad av degusarna där.
Testa att skicka ett mail till Ssv, De kan säkert skicka ut ett massmail till alla medlemar där. Det var så jag fick reda på att zoo city gick i konkurs. Det var väldigt många Ssv:are som hjälpte till där.

Vet du om det finns några fiskar kvar? Ska ändå köpa några nya så om det finns kvar kan jag ju kolla där. Bor i malmö. Men vilken affär är det? :)
Jag ska höra med hom jag känner och se hur många djur som hon tror kommer att "bli över" och sen se, har man tur hittar kanske alla djuren hem förutom några möss till exempel och då går ju det att lösa men ja, jag ska som sagt var prata med henne! :)
Ja jag vet att dom har en massa fiska och stället heter djur…eh… jag minns inte riktigt haha, kollar upp det med! (affären har inte öppet i dagsläget men kommer att öppna upp vid två tillfällen före en total utförsäljning så då kan man ju gå dig och fynda både det ena och det andra)

#13 Djurmagazinet heter den;)

Åååh :( Synd att jag bor så långt bort!
Det är egentligen inte förens efter utförsäljningen det blir aktuellt för som jag sa så kanske dom får sålt alla djuren under utförsäljningen!
Hö av dig om du vet när utförsäljningen är, kikar gärna inom :)
Ja absolut!
en affär i konkurs i nybro också. har bara en kvar av tre nu. hon som äger den skulle kanske flytta, så får se hur det blir.
Mvh
Mig
#19 Vart ligger Nybro?
#20 söder om kalmar.
Mvh
Mig
#21 Också för långt för mig….
Jag kan kanske ta emot 1 hamsterhane (dvärghamster om det finns) Själv har vi 1 hund 1 katt och 2 hamstrar en hona och en hane
Okej :) … förhoppningsvis lär jag veta mer redan efter fredag!
Okej men det är nt säkert att jag får skaffa en till då min ska få bebisar
jaha okej!
Idag är det utförsäljning med 30% på Djurmagazinet i Malmö, stora bernstorp! Kan ni så kan nu ju sticka dit och fynda lite tillbekör till era små (och stora) djur.
Angående de överblivna djuren så ska jag prata med henne men som sagt var, det är inte säkert att det blir några kvar efter utförsäljningen!
#27 finn det fler tillfällen? I sånna fall kan du väl förvarna så kan mamma och jag med glädje åka dit :)
Oj, Djurkompaniet heter den men ja, den ligger på stora bernstorp!
Tror att det blir en utförsäljning till, kanske nästa vecka. hör av mig när jag vet mer.
Djuren som var kvar när vi var där var: En eremitkräfta, Tre Degusar, En Gerbil, En massa fåglar och tre hamstrar (jag köpte en av dom och hon ska holla mig uppdaterad om vad som händer med dom andra)
Åh, önskar vi kunde hämta gerbilen….
#29 ok, ska se om jag kan åka dit snart.
de djurkompanietbutiker som har begärts i konkurs är: Malmö, Vetlanda, Nybro och Stockholm
Mvh
Mig
Djuren som är kvar är:
2 Roborovski hamstrar (en hane, en hona) - dessa lär nog flytta hem till mig, kanske som jourhem, kanske permanent… beror på om någon är intresserad (framförallt hanen)
1 Svart kanin
3 Degusar
1 Gerbil (vet ej vad färgen heter. beige med vit fläck på huvudet)
x antal fåglar: zebrafinkar, undulater, nymfparakiter, och några papegojliknande fåglar som jag inte vet namnen på…
Ska höra med hon som jag känner hur mycket affären vill ha för dom men det blir ju garanterat billigare än vanligt..
+ ca 200 fiskar
#34 Jag ska ju köpa fiskar, men det är för långt för mig… Tror jag:/
tips är oxå att maila inne på http://hamsterforeningen.se/ finns säkert flera där som öppnar sina hem för hjälpa till.
Ja okej, det kan ju vara ett bra allternativ… nu är det ju iofs bara två hamstrar men där är ju andra djur fast det kanske inte hamsterföreningen kan hjälpa till med
36, ja det finns även fler som har andra djur inte bara hamster och så känner dom säkert folk i malmö=snabbt får nya hem
ja okej, det är ju sant… tror att degusarna lär bli svårast att omplacera.. och fåglarna kanske så det kan ju vara smart
Som sagt, skicka mail till Ssv, alla gnagarsorter brukar falla i smak där ;)
På lördag har dom sin andra utförsäljning, förhoppningsvis så hittar alla djuren nya hem då… I vilket fall som helst så ifall någon vill åka dit och shoppa loss så är det på lördag mellan klockan 10.00-14.00, det är 50% på allt i butiken!
#41 Åhh nej!! :( Mellan 10.00-14-00 ska jag köra provlopp! Annars hade jag helt klart kommit!

Neeej! Jag såg denna tråd för sent, har letat efter roborovskis länge!
// Dodat :)
41 hur gick det? fick alla djur nya hem? tusan att det var så långt bort för jag har ju lite på min lista jag behöver säkert fyndat lite o slunkit med något litet djur med :)
de har ju varit 70% med, när kommer nästa utförsäljning? någon som vet?
Mvh
Mig
Den i Malmö är helt nerlagt nu.