Parning mellan Bejla och Twix! :)
Nu är det dags att para Bejla och Twix :) men jag är lite osäker på när hon brunstar… hon brunstade för 4 dagar sen (tror jag) men jag vet inte säkert om hon brunstar nu… hon har aldrig luktat starkt när hon brunstat. nu luktar hon lite men inte jätte mycket och just nu her hon inte upp svansen..
hur ska jag göra för att veta säket om hon brunstar?
tacksam för snabbt svar!
//Anja

ja :D
//Anja

#3 men det gör hon aldrig
hon har gjort det en gång men det var ganska länge sen.. :O tack för snabbt svar!
//Anja
#4 Vissa honor är mer tydliga än andra. Dessutom kan vissa brunsta väldigt korta tider, så det gäller att hålla uppsikt i princip varje halvtimme hela kvällen, som honan beräknat ska brunsta, för att hitta högbrunsten.
// Sofia
Kul! Hoppas Twix har lärt sig hur man gör
för Biscuit verkar inte dräktig
så vi måste nog para om henne.
Håller tummarna för att du hittar brunsten. =)

#5 okej, ja bejla visar det inte så tydligt :/ men det var 1 gång jag verkligen såg det :P tack för svar! :)
#6 nej vad tråkigt! :( jag får hoppas att han fick lite träning då då iaf ;)
#7 hihi ja vi får hoppas att jag hittar den ^^
//Anja
Sigrid får i princip alltid sin högbrunst sent på kvällen. Som de andra säger; kolla till henne med jämna mellanrum och styk henne över ryggen. Sätt inte ihop dem innan Bejla blir "förstelnad" och har svansen i vädret :) Och ett litet varningens ord: låt de inte para sig i samma rum som du har tänkt sova i. Vi har haft Sigrid o partnen i badrummet och det stinker ngt så vansinnigt så det går knappt att vara i lägenheten :D
Jättekul med parningen!! =) Ska hålla stenkoll på den här kullen sen!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Vissa honor stinker mer än andra när dom paras ;) Min hona som jag parade i söndags luktade det verkligen förfärligt. Men mina långhår luktar inte lika illa av någon konstig anledning :p
Och vissa honor räcker det inte att man stryker lite lätt över ryggen utan man måste ta rätt "hårt" och speciellt vid svansen :)
man vet aldrig när min hona brunstar för man märker inget :(

hihi en av mina tidigare tjejer Izzy bleb helt stel även när hon inte högbrunstade men hon luktade också X) vilken skillnad det är mellan hamster och hamster:p

#9 hihi okej ^^ men Bejla luktar inget alls :'o jag vet aldrig om hon brunstar eller inte :O
om jag tar under svansen på henne så lyfter hon den högt rakt upp i luften men det gör hon alltid när jag tar där
en fråga, ska jag låta dom hälsa på varandra innan jag sätter ihop dom? (alltså när hon brunstrar )
:)
//Anja
Det är alltså området mellan de röda linjerna jag syftar på.
Har man en hona som inte visar brunsten tydligt, kan man bli tvungen att ta i lite hårdare när man stryker.

#14 jo det förstår jag men jag testade bara ^^
#15 hon har bara gjort så en gång och det var länge sen :(( är det nå fel på henne så hon inte brunstar? :'(
//Anja
#16: Tror inte det är nå fel på henne, utan snarare att hon brunstar när du inte märker. =)
Vissa kan brunsta väldigt sent, i princip mitt i natten, och då är det inte säkert man märker det.

#16 Brunstar gör hon ju helt säkert. Men vissa brunstar ju väldigt kort tid på ett dygn. Jag hade en hona som brunstade mellan 4-4.30 på morgonen. Vare sig tidigare eller senare.
Sen tycker jag att det är lättare att hitta brunsten på lite äldre honor, de är mer tydliga. Yngre kan man lätt missa.

okej, den gången jag märkte var mitt på dagen om jag minns rätt
//Anja
Har man bestämt sig för att para sin hona så får man kolla henne flera ggr per dag i 4 dagar för att vara säker på att inte missa. Men vanligast är ju att dom brunstar på kvällen. Men har haft några som jag parat på dagen också, men inte lika vanligt.
Kul att ni ska para, blir ju många fina sg där ju :D:D:D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

#20 okej :))
#21 jaa :D :D
//Anja