Blöder mellan benen..?
Igår kväll när jag pysslade med Gnutta så märkte jag att det kom blod mellan bakbenen på henne. Inte långt bak så det kom från rumpan utan längre fram
Nån som vet vad det kan vara? :/
Har hon skadat sig på något i buren? :/
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#1 Ingenting i buren vad jag vet. Däremot så klättarde hon på elementet. Hon verkar inte öm elr nånting sånt
vart exakt var det? Var det bara lite rödaktigt eller rent utav blodfärgat..? Kan det vara någon typ av flytningar, infektion..? :s
Håll koll på henne så du ser om det är kvar eller om hon blir hängig.. kanske kan vara någon inflammation av något slag ,jag har ingen erfarenhet av liknande men är du orolig tycker jag du ska ringa å rådfråga en veterinär, Ett samtal med lite råd och någon kunnig att bolla ideer med kostar ju inget :) hoppas det går bra..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 vid själva slidan elr vad det heter :) Ganska blodfärgat tycker jag att det var. Ingen stor mängd alls och hon är pigg och glad som vanligt. Hon ska upp på armen och sånt. Så hon har inte ändrats nånting i betéendet, bara att det var lite blod mellan benen igår ;)
Kan det vara livmodersinflammation?
jag tänkte också på livmodersinflammation.. men sånt är väl ganska akut? Altdårg råkat ut för djur med det själv men jag skulle nog ringa vetten för säkerhets skull!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Och du är helt säker på att det inte var urin bara? För vissa saker de äter kan ju färga urinen otroligt mycket.
// Sofia
Vilken typ av mat..? Aldrig sett någon konstig kiss-färg hmm
_
typ rödbetor, brukar finnas vi vissa torrfoder
// Sofia
#5 Ska ringa till vet och fråga. Men om det är livmodersinformation kan man väl inte göra så mycket emot? :/
#7 Hon har inte ätit några rödbetor vad jag vet. Nånting annat som kan färga kisset? Men då är det konstiga att hon aldrig har kissat eller bajsat utanför buren.
#10 är det livmoderinfkammation så kan man få medicin för det. Men det är sällan det hjälper, då infektionen oftast kommer tillbaka.
// Sofia

Fast det kan fungera, jag vet en som skrev förra året härinne om en tjej som fick det och hon blev helt frisk igen.
Fast nu vet jag ju naturligtvis inte om det är det din tjej har, det kan ju bara veterinären svara på.
#10 det kan gå att göra något åt det och hamstern kan bli frisk, men bara om man börjar behandlingen precis när den har kommit. så sa en veterinär till mig.
Mvh
Mig
Jag sa inte att det var omöjligt. Men det är vanligare att det kommer tillbaka, än att det blir helt botat.
// Sofia
Okej, jag hoppas att det inte är nånting sånt. Ringde till vet och den som jag pratade med kunde inte ge något direkt svar. Skulle avvakta och se om det blir nånting mer. Men jag har inte sett nånting förutom den gången?
ja då får du avvakta lite och se om det blir nåt mer, i såna fall får du kanske åka till vetten.. men annars borde det inte vara något farligt. Men para henne inte innan du vet säkert, för säkerhets skull :)
_