Bebisfråga - Har det hänt?
Har det hänt att ni fått en kull med många ungar, säg t.ex 8 stycken, och så är alla samma kön?
Det brukar väl bli ungefär jämt mellan könen?

Krydd-kullen jag fick, där var det 13 bebisar och bara en av dem var en tjej.
En anna kull var 11 honor och 2 hanar. Sen hade jag en kull med 9 honor och 2 hanar.
Så det är inte alltid så jämt uppdelat precis. Men jag har aldrig haft en kull med bara ett kön i, det har alltid varit iallafall en av det andra könet också.
Det var en uppfödare som svarade på min annons och när jag började prata med honom så berättade han att hans nuvarande kull bestod av 9st hanar och inte en ända hona!
Okej, vad läskigt, har för mig att jag läst att det brukar bli ungefär hälften hälften 
Ja jag har inte heller varit med om någon såå stor skildnad förr, min erfarenhet är ungefär 40/60. Min nuvarande kull är 3 honor och 6 hanar (några honor dog dock)
Jag har haft det ganska kul.. i min första kull överlevde 5 hanar och 2 honor, medans i min senaste överlevde bara 4 tjejer.. som om allt ville jämna ut sig.. xD
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Haha jag fick själv en kull på 9 stycken, de var 5 som överlevde, varav bara en var hona xD

#6 Just i kullar där det dör många så vet man ju aldrig. De fyra som dog där kan ju ha varit honor allihopa.
En av dem var det i alla fall.
När jag hade 14 ungar i en kull så var det just 7 hanar och 7 honor. Annars har antalet honor och hanar varierat.
Min sista kull så blev det bara 1 hona av 9.
// Sofia