Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1100 ggr
Nottie
0

vad kan det vara med honom?

Hej!

Min dvärghamster har låtit lite konstigt sedan igår, för det mesta låter det som små fnysningar men ibland låter det mycket mer, är svårt att beskriva hur. Jag har sett till så att han har haft mycket papper att boa med och bra mat (mkt grönsaker) att äta, idag skulle jag ge honom flytande vitaminer och märkte då att det såg ut som att han andades genom munnen, han öppnade den iaf i takt med att han andades. Han är som vanligt för det mesta, har inte sett honom dricka men han har ätit, dock har han ibland varit lite tröttare/segare än vad han brukar vara och han sover lite mer än vanligt. såg också att han har en röd prick på ena frambenet, tycker inte det såg ut som blod utan mer en irreterad röd prick. Vet inte om det spelar någon roll men han är ungefär 10-11 månader.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Nusse123
0

Har han gallerbur som han klättrar i? I sånna fall kanske han har ramlat och skadat benet och har samtidigt fått inre skador som gör det svårt att andas?Obestämd Det skulle ju förklara ljuden han gör…alltså att det gör ont.

Men jag vet inte….överlåter det till nån expert istället!

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Nottie
0

Han har en gallerbur men jag har aldrig sett honom klättra, det är lodrät galler så han skulle bara kasa ner om han försöker och det finns inget annat högt i buren han skulle kunna ramla från. Det på benet ser bättre ut idag iaf.

Det vara bara när jag hade droppat vitaminerna i munnen på honom som han öppnade munnen i takt med andningen, så han gör inte så hela tiden. Det enda jag kan komma på är att han skulle vara förkyld, det liksom knäpper om näsan på honom.

Han verkar lite piggare nu Glad

Nusse123
0

#2 okej, så bra då :D

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Nottie
0

Nu är han mycket sämre igen, han varken äter eller dricker och när jag försökt få i honom vatten så gapar han precis som att det är stop i halsen eller något, han har också gått ner i vikt och ser matt ut i ögonen. han sover hela tiden och innan så rullade han över på rygg i sandbadet och orkade inte rulla tillbaka Gråter

Jag ringer veterinären det första jag gör imorgon men det ser inte så bra ut…

tjoffsa
0

aj då..jag vet hur det känns. Min gerbil fick igår somna in hos veterinären efter att hon hade problem med andningen. Hon hyperventliera, orkade knappt röra sig och var uttorkad. Hon hade hjärtsvikt och vätska i buk och lungor. Det är hemskt se sina djur va sjuk..jag vet. Grät hela natten och hela dagen igår..=(

Hoppas din hamster håller ut till imorgon