Mat?
Hej jag undrar vad för mat ni använder till era guldhamstrar, och om ni köper färdig vad för märke har ni då?

bra fråga det undrar jag med =)
innan använde jag selective, men nu är det vitakraft special hamster. använder bara enbitsfoder då det är det enda som funkat för mig.
Mvh
Mig
Mina får just nu en gnagarblandning från Bello, köps färdig på djuraffären här.

Mina får färdig blandning från fäboden… Har ju dvärghamstrar, men det är ingen skillnad
Jag blandar ihop en lyxblandning med rått och hamster pellets, alla 4 sädeslag (skalade & oskalade), köper även från där man tar müsli och blandar med några saker därifrån, sen ger jag guldarna 1/4 del undulat blandning medans dvärgarna får 2/4 delar.
Årkar inte rabla upp alla saker som finns i min blandning dock :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag använder fröblandning, men ska nog börja använda Selective. Läs tråden Selective

#7 Här är Puik dyrare än Crispyn…skumt.
Vi kör på Hamster Crispy här men vi ska börja blanda eget ^^ Ska troligen iväg till bromma zoo (ÄLSKAR!!) imorgon shoppa loss lite ^^
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Använder Versele-Laga Hamster Nature. Men det var ganska dyrt måste jag nog säga, 2,5kg 189.-
Fast till en hamster spelar priset ingen större roll, är länge tills säcken ens är halv. Men ska nog sedan prova köpa lösvikt så jag kan plocka mer av de han gillar o lämna de han ändå inte rör i skålen.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Blandar eget… jag tycker d oftast bara e en massa meningslöst "godis" i d färdigblandade mixarna…
#6 det funkar bra med selective.
#4 dvärghamster ska ha mer energi än guldhamster.
Mvh
Mig
Jag har köpt Hamster Crispy, köper 2,75kg påsar för 90kr, får ju hem min lilla hamsterflicka imon, så får se om hon gillar det, men har hört många andra som ger det som bas så jag kör på de, men kommer även blanda ner lite cornflakes (sockerfria såklart), puffat ris och lite annat som undulat fröer mm.
#13 bara en fråga, hur vet du om blandar i fler sorter i maten att den får rätt mängd protein, vitaminer m.m.?
Mvh
Mig
Eftersom jag har tänkt ha tilläggsfoder till min hamster såsom pasta,ris,köttfärs,grönsaker,frukt mm så får ju iaf hamstern inte i sig för lite av proteiner osv. Finns la inte någon exakt mängd av proteiner och vitaminer en hamster ska ha i sig då de är olika för varje individ skulle jag tro. Vissa hamstrar lägger på sig mer en andra osv. Men vad jag har läst är iaf Hamster Crispy en bra basblandning sen kan man ha i lite extra för att få de lilla extra i torrfodret med.