Verdalidaine ? Yang :D
Idag när mamma kollade till Vera så hade hon fått bebisar :D Hon såg inte hur många det var men ville inte röra heller så, men hon såg i alla fall 2 stycken.
Bilder kommer senare när de vuxit på sig så man kan röra dem ^^
Kuul! :D
Så du parade henne ändå? fast hon bara var 3 månader
3 månader gammal dvärg eller guld? En dvärghamster hona kan paras när hon är 3 månader (minsta tillåtna ålder) men är det guldhamster är det hela 2 månader för tidigt.
Var inte hon guldhamster?
Hon är guld har systern här hemma
Men hon är 4 ½ månader snart inte 3.
Hon är född den 30e november
Ojoj….Ja, shf rekomenderar att man parar minst när dom är 5 månader så detta var då på tok för ungt!
Tycker att man borde lärt om avel om man nu haft ett par kullar redan innan. Trist för djurets skull.
men de ska ju vara 5 månader innan parning så hon är ju för ung i vilket fall som helst
Men rekommendatioenen från SHF är lägsta ålder för guldhamsterhona 5 månader så det kanske var i yngsta laget.
Lycka till i vilket fall=)
Honan är nu 4 ½ månad då? Om jag räknat rätt. Och då parades hon straxt innan 4 månaders ålder. Det är för ungt.

Så, då har vi klargjort det…det här börjar bli lite som ett personligt påhopp, så jag tycker inte vi diskuterar det mer.
Grattis till kullen MissDiss! :D
#12: Jag menade mitt Grattis=) Ska bli spännande att se vad det blev för bebisar…
Mitt svar i tråden är inget påhopp. Det är min åsikt om för tidig parning. Ber om ursäkt om jag verkar brysk på nåt vis.
Sen hänvisade jag till rekomenderad avelsålder p.g.a att flera ska undvika att göra om detta.
Kram!
Den åldern jag såg som tidigast var 4 månader på SHF om de är 5 månader nu har de ändrat de nyligen. 
Det var en miss av mig i så fall.

#14 Nej, jag stoppade det bara så att det inte skulle bli ett personligt påhopp, eftersom det var påväg åt det hållet 
Grattis! :D Så, nu är Simon morbror^^

Nu kanske mitt inlägg blir lite rörigt för jag har världens migränanfall.
Men först och främst tycker jag inte det varit något personligt påhopp och därför riktar jag mitt inlägg lite generellt till alla.
Var och varannan tråd här nu handlar om avel, uppfödning och hamsterbebisar tycker jag. I var och varannan tråd frågas det om ålder. Det är samma med det här att dvärghamstrar ska bo i par, det är lika vanligt förekommande som avel.
Det är ingens skyldighet att tala om för en vad det är för regler och rekommendationer som gäller. Som uppfödare är det upp till en själv att ta reda på det. Regler kan ändras, burstorlek kan ändras osv. Man måste hålla koll, det är ingen annan som ska göra det åt en. Att säga att man inte vet håller inte riktigt. Återigen en paralell till dvärghamstrar. Många säger att de inte vet, men det går ju att ta reda på innan man skaffar.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg när avelsrekommendationerna ändrades till 5 mån. Men det är ju över ett halvår sen iallafall, minst. Och varför har så många så bråttom egentligen? Verkar som om folk sitter med tidtagaruret i handen….om exakt 5 min så är hon gammal nog för parning.
Och återigen, ska man föda upp så måste man hålla sig uppdaterad med vad som gäller. Vare sig man fött upp 1 kull eller 100 kullar.