Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 761 ggr
Minitassen
0

Hur tar ni er dit?

Ni som ska till utställningen i Lidköping, hur tar ni er dit?

Det blir dyrt för oss om vi åker med bil, ( 600:- )

Vad ska vi ta då…..?

Royalz
0

Det går nog bara att åka dit med bil då det börjar så tidigt. Om man inte kommer dit senare förståss och inte ska ställa ut så går det kanske någon buss/tåg.

Men det ÄR dyrt att åka på utställningar, iaf för mig. Lidköping kommer bli den närmsta utställningen jag varit på. Det är ca 17,5 mil dit ifrån mig.

Minitassen
0

Tänkte om det går retur,

Royalz
0

Det är ju ca 13 mil från dig till Lidköping då blir det typ 350kr i bensin :) Om man räknar att bilen drar 1 liter / milen. (räknat fram och tillbaka)

Minitassen
0

Jag bor i Borås, så är det 13 mil då ??

Royalz
0

Japp. 12,5mil ungefär för att vara exakt.

Minitassen
0

Vet du hur mycket det kostar med Diesel?:P

Royalz
0

Det vet nog dina föräldrar :) Så dom kan nog räkna ut det.

TildaH
0

Om ni har en diesel är chansen stor att den tar mkt mindre än 1L/mil. Min går på 0,5L/mil.

Så egentligen kan räknesättet 1l/mil lätt bli felaktigt, då det varierar så otroligt beroende på bil.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Royalz
0

Jo men då blir det inte dyrare iaf ;) Bättre att räkna så så blir man överraskad när det drog mindre.

Sen större bilar drar 1L milen oftast. Vi har stor bil, skulle var bättre med en liten när vi åker så mycker som vi gör :p

TildaH
0

Ja sålänge de är en diesel som borde den inte gå över litern.

Våran andra bil som är en stor bensinare som tar 1.3-1.5 så där får man sig i stället en riktig chock när man tankar om man räknat på 1L/mil.

Vi åker oxå mkt så det vore verkligen bättre om även den stora vore bränsle snål, men tyvärr är det oftast en svår komibnation att lyckas med. (Hundarna tar plats så vi kan ej använda den mindre bilen till  tex hund uts)

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus