Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2551 ggr
Dromprinsen
0

Helg i Stockholm!

Igår sa min mamma att hon och jag skulle åka till stockholm någon helg framöver och göra vad jag ville!! :D (LIIIITE glad jag vart! :D). Så det blir en helg att gå på massa djuraffärer mm.

kommer det vara någon hamsterutställning eller liknande någon helg framöver? eller något annat roligt som har med hamstrar (eller andra djur) att göra? :)

Ge gärna tipps på vad vi kan göra :))

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Mexxie
0

hihi vi har helg i stockholm hela tin x)

nej det är inga utst just nu. tycker inte heller att det finns så bra djuraffärer i sthlm, men säg vart ni ska så kan jag hjälpa er lite.

Dromprinsen
0

#1 lyllo! :( själv bor jag i sundsvall 40 mil bort från stockholm :/ :P

tack :)

//Anja

Kalashnivik
0

Bromma zoo sägs ju vara bra! Ska själv åka dit när jag ska till stockholm :)

Tinwe
0

Men vad kul :P Jag ska till sthlm denna helgen :D Hämta hampis och transportera en massa :D
Själv vet jag inte om jag hinner gå i djuraffärer ;/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Zheverez
0

en stor djuraffär är bromma zoomarknad.

http://www.zoomarknad.se/product-dlist.asp?catid=18535

sen finns det två nära varandra i vinsta

arken vinsta samt djurkompaniet vinsta, enkelt att åka från sthlm c med tunnelbanan till johanelund.

sen finns djurazik zoo ute i järfälla vid stockholm outlet

går ni på outlet å blir trötta kan ni komma hit å kela med alla mina hamstrar å ta en fika. bor bara 15min promenad ifrån barkarby outlet. med buss tar det bara nån minut sen går man ca 50m.

Dromprinsen
0

#4 vad kul! :D

#5 tack så mycket för alla tipps! Skrattande

//Anja

Ladymon
0

Bromma är sveriges största djuraffär. Åk dit !!

indaa
0

de finns många duvor på plattan… höh.. det är ju djur också(a) vi kan ha snigel-race!

Denna kommentar har tagits bort.
Dromprinsen
0

#10 tack för tippsen! :) jag har 4 akvarium så jag ska absulut besöka akvarielagret :D

//Anja

Zheverez
0

ja akvarielagret är ett härligt ställe, brukar åka dit bara för att kolla även fast vi inte har akvarium.

lite svårt bara att komma dit om man åker komunalt.

en länk till outlet i barkarby. finns andra outlet också i sthlm.

http://www.qualityoutlet.com/web/VARA_BUTIKER_2.aspx

Mexxie
0

#2 Självklart lir man ju lite hemmablind när man bor i sthlm, haha. men visst är det alltid najs att bo i huvudstaden och nära till typ allt :D

Cindy
0

#10 Hej! Jag är butikschef för Bromma Zoomarknad, och vill svara på det du skriver. Hoppas att du som jag uppskattar rak kommunikation!

Det stämmer att vi den senaste tiden haft otur med våra leveranser av guldhamstrar, flera har varit krassliga och fått skickas tillbaka, varför vi nu beslutat att sluta sälja dom för ett bra tag framöver, tills vi utrett saken ordentligt. Vi har minst en heltidsanställd djurskötare i butiken varje dag, och dom gör sitt bästa för att djuren ska ha det bra. Skulle man ändå se något som brister, varför inte påpeka det för personalen?

Däremot undrar jag varifrån du fått det att våra burar inte skulle vara lagliga? Djurrummet designades i samråd med och godkändes av en djurskyddsinspektör, och vi får regelbundna inspektioner utan anmärkningar, och ofta med beröm. Djuren (råttorna och kaninerna undantagna, men de sitter sällan mer än en vecka eller två) sitter i ventilerade glasburar och hör inte mycket av fåglarna.

Vilka råd vi ger är det du tycker är fel? Vi ser inget egenintresse i att sprida galen information, så maila gärna dina synpunkter till mig på cindy@zoomarknad.se Vi får ibland kommentarer om våra skötselråd, och väldigt ofta säger kommentatörerna emot varandra. Det är inte alltid lätt att hitta den gyllene medelvägen…

Om våra fiskar var sjuka jämt, skulle fiskavdelningen gått omkull för länge sen. Givetvis händer det ibland att ett kar får vitaprick eller annat, men dessa fiskar säljs inte förrän de är medicinerade till full hälsa! Om du köpt fisk som blev sjuk, hoppas jag verkligen att du hörde av dig till butiken så det kunde utredas!

Det är tråkigt att höra sådana rykten, när jag vet hur fint och med vilket engagemang min personal sköter avdelningen. Inte sällan får vi reda på att ryktena om oss är startade av en konkurrent, trots att dom köper sina fiskar från samma grossister som oss…

Vänliga hälsningar
Cindy

Mexxie
0

#14 Kan inte annat än hålla med dig. Ser man något - varför inte bara påpeka? Det gör jag alltid, och det har fungerat i de flesta fall.

PsychoTroll
0

Själv ska jag med upp till Sthlm någon helg i slutet av månaden, ska besöka framförallt Bromma Zoomarknad, har kikat på deras hemsida och vet precis vad jag ska köpa, sen har de ju säkert mera saker som jag vill ha :P
Ska även ta en titt in på SoFo´r Pets, Simbi Djurens Varuhus och Stockholms Zoovaruhus för att se lite vad de har med, men de mesta kommer köpa på Bromma Zoo. Tkr alla djuraffärer skulle ha att man kan gå in o kolla sortimentet, pris behöver inte stå men så man kunde se vad som finns, för ibland när man går in på en djuraffär blir man besviken då de kanske har ett sortiment på endast 10grejer för smådjur :(

Sigriiid
0

Vad på Bromma Zoo igen nu i torsdags och jag har bara possitiva erfarenheter därifrån. Mkt trevlig o servicinriktad personal, fina burar till djuren och stort sortiment.

Det fanns dock endast två små guldisar då vi var där det förstår jag nu då.. om det har varit problem med sjuka djur. Det brukar vara massa underbart söta hampisar där så jag blev lite snopen att det bara var två…

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Cindy S
0

Kanske se en film på Cosmonova? http://www.nrm.se/sv/meny/besokmuseet/cosmonova.64.html

Jag tror jag ska tjata på familjen i sommar, så att vi kan åka på grönan och gå till Naturhistoriska museet och Cosmonova. Alltid lika roligt. Och de har utdöda djur och dinosaurier på Naurhistoriska museet så lite djurrelaterat är det. Och de visar en film om undervattensvärlden, sjömonster och dinosaurier på Cosmonova.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

tjoffsa
0

cosmonova kan jag också rekomendera och museet. ligger ju i samma byggnad =)

Cindy S
0

Glömde att nämna att det är olika filmer om undervattensvärlden, sjömonster och dinosaurier.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Dromprinsen
0

jag ska till sthlm imorgon och jag ska absolut besöka bromma Zoo! :) jag ska också besöka akvarielagret och hornbach (stavas? :P)  och sen ska jag såklart på stan :) jag är i sthlm från tisdag till torsdag, om det är nån som behöver transporthjälp mellan sthlm o sundsvall så PMa :)

//Anja

Denna kommentar har tagits bort.
PsychoTroll
0

#21 jag ska med till sthlm imorgon till bromma zoo och hornbach haha :P och massa andra djuraffärer då :P

[LoveNasse]
0

Bromma zoo är super :D

Dromprinsen
0

#23 jaha vad kul :DD

//Anja

[Tovab]
0

Fubbo dig att få springa omkring i stockholmFlört Hitta på nått roligt iafSkrattande

Dromprinsen
0

##26hehe yes yes ;D idag var jag på Bromma zoo oxh det bar mycket över förväntan bra ! Jag tycker djuren hade det otroligt bra för att vara en djuraffär! Jag var tillochmed tvungen att berömma dom :p jag vart imponerad. Nu ska jag på hornbach :D

//Anja

PsychoTroll
0

Hornback tyckte jag var toppen bra, nästa gång jag ska köpa ett akvarium, ska jag lätt köpa det där. Ett akvarium på 100x40x40cm kostade ju bara 640kr nytt, visst kan man hitta begagnade för lite under de, men 640kr är inte farligt för ett relativt stort akvarium till en hamster :P Sen hade de billiga saker, burar osv till övriga djur med. Bromma Zoo var ju verkligen också bra, dock hade de slut på två av de varorna jag ville ha, men de är väldigt billiga.