Odla hamstermat
Vad finns det för grönsaker som är lätta att odla hemma (i en låda/bunke/kruka alltså, eftersom att jag inte har en trädgård) som hamstern tycker om att äta? Jag tror det kan bli billigare än att köpa, men jag kan ha fel. Sen vet jag inte ifall de alltid behöver soljus.
Någon som kan ge tips?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Groddar skulle jag tro, och solrosskott kanske… vet inte riktigt
Alfaalfagroddar..Prova ta maskrosfrön och så när det blir säsong, vet inte hur de är att odla men de är definitivt omtyckta.

#2 maskros? dom där gula ogräs-sakerna som växer i hela trädgården om sommaren?
Kan dom äta sånna?
Maskrosor kan de äta, ja 
Bladen alltså. Blommorna tvivlar jag över.
Jag odlar solrosskott själv. Maskrosblad gav jag igår till mina det var gott med hitta dom vid husväggen o skjölde dom väl. Man kan även oda sallad o äter man morötter så spara toppen o sätt just där bladen varit i vatten, efter ett tag tittar nya blad upp o det var kalasgott tyckte mina. Man kan odla även groddar det är gott.

#4 och #5 ja, juste…. tänkte inte på bladen
Jag brukar plantera underlatfrön, jordnötter (med skal såklart), sallat o så
Har odlat kattgräs i en mjölkkartong i fönstret. Tar endast ett par dagar. Ska testa att göra det med groddar också.
Behövs bara vanlig blomgjord? Är så otroligt ovan vid att odla.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

#10 ja det tror jag ;)
Har precis planterat lite solrosfrön, får se om det blir nått :P
Jag använde vanlig blomjord till kattgräset. Skulle köpt lite groddar idag men hittade inte några frön.
Solrosskott, får man det genom att odla solrosfrön?
#8 Undulat eller underlat?
Jessica Jones (2015-)

#13 ingen aning, men jag har odlad solrosfrön nu så vi får se om jag får solrosskott då då :)
Jag tror det funkar att plantera vanliga solrosfrön faktiskt. De är ju ändå frön! 
Vi har jordgubbar i trädgården, blåbär i skogen bredvid, smultron osv, Längtar enormt till sommaren!
13, Ja, man planterar så kommer det upp går ju snabbt så drar man upp dom, jag ger även roten tvättar av dom. Smaskit värre och det bästa helt giftfritt :)
Om jag fatta vissa rätt med så gör dom detta med papper, då vattnar men ofta hur och om det funkar vet jag inte. :)
Har ju faktiskt gjort en artikel om groddning på gerbilsajten, som ni gärna får läsa. 
http://gerbiler.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=40979756-8732-426b-83b9-e4920c2e1b80
#18 Tack :D
Jessica Jones (2015-)
I sommar ska jag odla morötter, sallad och sånt till killarna:D ^^

#18 aha, jag fattar! Det var bra :)