2 honor parades?
Min kusin berättade ( hon är GinaFanta här på HiF ) att hennes 2 honor parades, de föddes upp av mig. Men jag har kollat 50 ggr och båda är tjejer. Hon sa att den ena ställde sig över och skakade lite och direkt när min kusin gick in slutade dem , sa hon.
Kan någon svara på om dem parades och varför? Men jag tror inte på det… faktist..
Dominansridande kanske?
Håller med #1. För att upprätta rangordning brukade min ena gerbilhane i bland dominansrida sin bror som definitivt var lägre i rang.
Dock brukar inte hamstrar göra upp rangårningen genom dominansridande (har aldrig hört att hamstrar gjort så), utan hamstrar bitter och "skriker/gnäller" och ibland brukar ena hamstern stå med tassarna på dens ena mage för att vissa dominans. Har ingen aning varför ena ville "paras" ..
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Kan det vara brunst?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Snorre, min äldre hane red en av de yngre hanarna och dett såg ut som att det hade med dominans att göra och de sa dom här också när jag frågade.
Vid löptider kan andra djur rida andra utan att det behöver vara något för visa sin rang, oftast vet dom redan om sin status.
Okej, det ska jag säga till henne =)
Våra robbar red på varandra i början, troligen för att göra upp rangen då… men det mysko var att den som är lägre i rang var den på topp…
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
8, slåss inte en dvärg med tänke för rangens skull, de var inte i den åldern de var könsmogna? En del honor rider när de löper eller när den andra löper, kolla in kor man ser lätt om någon är brunstig då den rider på andra kor/kvigor. Hundar,katter,getter, hästar gör det med. Inte alla men endel gör det, även när någon annan löper kan de rida utan att vara homosexuella
Fråga mig inte varför de rider på varandra kanske för locka mer? inte en aning, men tror inte detta löser en rang iaf