Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1248 ggr
Minitassen
0

Grader, Ute m.m

Ni kanske har märkt att det vart soligt väder idag? Hade ni eran hamster ute då? :) Och hur många grader var det? :)

Om man har gallerbur, kan man vända på den ute och typ trycka ner den en bit i gräset/jorden och låta hamstern vara ute? :)

Nusse123
0

Jag skulle inte ta ut mina hamstrar nu… jag brukar ha hamstrarna löst under ett träd i skuggan och bara kolla till dom, inte att dom är själva.

Jag tar inte ut mina hamstrar förrän på sommaren :)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Helena1978
0

Jag brukar vänta tills värmen kommer tillbaka ordentligt innan mina hamstrar får komma ut.

Riktigt varma dagar på sommaren tar jag ut dem vid 17-18 tiden för att de inte skall behöva vara i den värsta hettan.

Om det är 15 grader eller därunder så bör ju hamstrar inte tas ut då de kan falla i Dvala och aldrig vakna mer. Kalla vindpustar på vår och höstkanten kan ju göra djuret sjukt.

Ingen idé att stressa ut med djuren, är ju lite som med alla människor som kastar kläderna för tidigt.

Där jag bor kan man räkna med att det kan komma snöfall ända in i maj. Många som tar ut våren i förskott.

Minitassen
0

Okej, men såklart skulle jag kolla te dem :)

southdakota
0

Själv tycker jag det är onödigt tidigt fortfarande, finns ju fortfarande lite snö i dikena. Väntar helst ytterligare ett par månader, tills det är snäppet över 20 grader, vindstilla men utan stekande stol. Glad