Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 873 ggr
Cindy S
0

Hur många dvärgar i samla?

Hur många vintervita får plats i en 130 liters samla från ikea?

Bredd: 79 cm
Djup: 57 cm
Höjd: 42 cm

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Minitassen
0

2 kanske

Nusse123
0

Nej, fler! Ganska många tror jagSkrattande

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Charlie2006
0

Vet inte hur det är med vintervita i grupp men kanske 2-3 stycken, tycker jag låtter bra.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nusse123
0

Men 2 dvärgar får väl plats (gott om plats alltså) i en 55 L antonius-låda, då borde ännu fler få plats i en 130 L tycker manTungan ute

Eller?

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Minitassen
0

Länka?

Cindy S
0
Charlie2006
0

Jo flera får plats, men vet inte om dom börjar bråka.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Cindy S
0

#7 Blir det bråk i större burar, eller för att de är fler än 3?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Charlie2006
0

#8 Blir ofta bråk om hamstrar är för många, vet att roborovski går bra att ha i grupper. Men har för mig att vintervita inte är lika änkla att ha i grupper. Har inget med att buren är för stor eller inte (jo visst om buren är för liten är ju det mera chans att bråk upstår) ;).

Min hemsida

//Frida

Cindy S
0

#9 Då får jag lov att nöja mig med 2 eller 3. Blir nog bäst för min Budget med. Tänk om alla djuren skulle bli sjuka och jag behöver åka till veterinären med alla på en gång.

Jessica Jones (2015-)

Denna kommentar har tagits bort.
Helena1978
0

Jag skulle tro ju större ju bättre, för många djur på för liten yta leder ofta till bråk.

Geishas har erfarenhet av dvärgar och hur många som kan rekommenderas ha på den ytan, har själv frågat henne inne på SHF:s forum hur många robbar och cambpells jag skulle kunna hålla i en gabberbur (naturligtvis var art för sig).

Går ju bra att ställa frågan på tex Dvärghamster allmänt.

Länk:

http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php

Mvh Helena